Bu çalışmada esas olarak öğretmen liderliği konusu işlenmiştir. Öncelikle liderlik kavramı kuramsal boyutta ele alınmış, yeri geldikçe de uygulamalardan örnekler verilmiştir. Liderlik konusu işlendikten sonra yöneticilerle öğretmenlerin ilişkileri yine liderlik bağlamında incelenmiştir. Önce öğretmen liderliği konusu kuramsal düzeyde açıklanmış, daha sonra, öğretmenlerin sınıf düzeyinde, okul ve toplum düzeyinde gösterdikleri liderlik davranışları ve sorunları tartışılmıştır.
Araştırmanın teorik bölümlerinden sonra uygulamalı bir çalışma yapılmış, bu bağlamda, ilköğretim okullarında çalışan öğretmen ve yöneticilerle görüşmeler yapılarak önemli tespitlere ulaşılmıştır. Araştırmanın son bölümünde, ayrıntılı sonuçlar ortaya konulmuş ve ulaşılan sonuçlara dayanarak öneriler geliştirilmiştir.