Halkla İlişkiler Kampanyaları Uygulama Adımları ve Örnekler Doç. Dr. Aslı İcil Tuncer  - Kitap

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Uygulama Adımları ve Örnekler

1. Baskı, 
Mart 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
134
Barkod:
9786254276316
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
125,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bu kitap; halkla ilişkiler kampanyalarının nasıl üretileceği, kampanya sürecinde hangi aşamaların planlanması gerektiği ve bu aşamaların nasıl uygulamaya dönüştürüleceği sorularını yanıtlamak amacı ile yazılmıştır.
Halkla ilişkiler kampanyalarındaki adımlar; farklı araştırma biçimleri, araştırmalara ilişkin sorular, kısa-uzun süreli hedefler, etkileşim kurulacak grupların içgörüleri, iletişim konsepti ve etkinliklerin üretiminde yaratıcılık, etkinlik hazırlıkları ve takvimleme, bütçenin oluşturulması, değerlendirme gibi başlıklarla açıklanmaktadır.
Kitap, halkla ilişkiler kampanyaları sürecindeki soruları, yöntem ve yaratıcılığa ilişkin örnekleri ile bir rehber niteliğindedir.
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ 
iii
1. Bölüm
NEDEN YAPIYORUZ? 
1
Araştırma
Bir Halkla İlişkiler Araştırması Tasarlamak 
4
Örgütle İlgili Halkla İlişkiler Araştırmalarında Kullanılabilecek Yöntemler ve Sorular 
7
Etkileşim Kurulacak Gruplar ile İlgili Halkla İlişkiler Araştırmalarında
Kullanılabilecek Yöntemler ve Sorular 
10
Rakiplerle İlgili Halkla İlişkiler Araştırmalarında Kullanılabilecek
Yöntemler ve Sorular 
14
SWOT Analizi 
16
PEST Analizi 
19
Problemi Keşfetmek 
20
2. Bölüm
NEYİ HEDEFLİYORUZ? 
23
İletişim Hedefleri ve Etkileşim Kurulacak Gruplar
İletişim Hedefleri ve Amaçlar 
25
Marka Kabileleri 
30
Marka Toplulukları 
31
Etkileşim Kurulacak Gruplar 
33
3. Bölüm
NASIL YAPIYORUZ? 
47
İçgörüleri Anlamak
Zaltman ve Zaltman’ın Derin İçgörüleri 
51
İletişim Konseptinin Yaratılması 
54
4. Bölüm
NE YAPIYORUZ? 
57
Etkinliklerin Üretimi
Etkinliklerin Üretiminde Kullanabileceğiniz Fikir Üretimi Egzersizleri 
63
Yönetmen 
68
Analist 
68
Aşırı meraklı 
69
Takım Oyuncuları 
69
Halkla İlişkilerde Etkinlikleri Üretmek = Deneyim Üretmek 
72
Etkinlik Örnekleri 
90
Etkinliklerin Hazırlık Aşaması 
95
5. Bölüm
NE KADAR BÜTÇE İLE YAPIYORUZ? 
99
Bütçenin Hazırlanması
6. Bölüm
NE ZAMAN YAPIYORUZ? 
103
Etkinlik Takviminin Oluşturulması
7. Bölüm
NASIL DEĞERLENDİRECEĞİZ? 
107
İzleme ve Değerlendirme Modelleri
Değerlendirme ve İzleme 
109
Cutlip, Center ve Broom’un “Hazırlık, Uygulama ve Etki Modeli” (PII) 
112
Lindenmann’ın “Halkla İlişkiler Etkililiği Ölçüsü” (1993, 1997) 
113
Noble ve Watson’un “Birleştirilmiş Değerlendirme Modeli” (1999) 
114
IPR’nin Planlama, Araştırma ve Değerlendirme (PRE) Modeli ( 2001) 
115
Macnamara “Piramit ve Mikro–Makro Ölçüm Modeli” (1992, 2002, 2005) 
116
KAYNAKLAR 
121