Uluslararası Otel ve Restoran Yönetiminde İnsan Dr. Ruhet Genç  - Kitap

Uluslararası Otel ve Restoran Yönetiminde İnsan

1. Baskı, 
Kasım 2009
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
440
Barkod:
9786053771685
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Tu­riz­min de­niz, kum, gü­neş (se­a – sand – sun) ola­rak gö­rül­dü­ğü ba­zı ül­ke­ler­de otel ve res­to­ran yö­ne­tim ala­nın­da ya­zı­lan­lar ko­nu­yu bu dar açı­dan gör­mek­le be­ra­ber tu­riz­min öne­mi­nin an­la­şıl­dı­ğı ül­ke­ler­de ise tu­riz­min ta­raf­la­rı te­ker te­ker ele alı­na­rak bun­la­rın ba­kış açı­sın­dan sek­tö­rün bu­gü­nü ve ya­rı­nı ana­liz edil­mek­te­dir.
Bu ki­tap ulus­la­ra­ra­sı bağ­lam­da otel ve res­to­ran yö­ne­ti­min­de in­san ye­ri­ni ve öne­mi­ni ana­liz et­me ça­ba­sı­nı ve sek­tö­rün ay­rıl­maz bir par­ça­sı ol­du­ğu­nu gös­ter­me ama­cı ta­şır. İçin­de bu­lun­du­ğu­muz coğ­raf­ya­da köp­rü me­de­ni­ye­ti ni­te­li­ğin­de olan ve muh­te­lif et­nik grup­la­rı bün­ye­sin­de ba­rın­dı­ran ulu­su­mu­zun muh­te­lif ül­ke­ler­den ge­len in­san­la­rı da mut­lu ede­cek şe­kil­de mi­sa­fir ede­bil­me­si için kül­tü­rel fark­lı­lık­la­rı avan­taj ola­rak gö­re­cek eği­ti­min ve­ril­miş ol­ma­sı ge­re­kir. Bun­dan do­la­yı kül­tü­rel ve et­nik fark­lı­lık­la­rın de­za­van­taj­dan zi­ya­de avan­taj ola­bil­me­si için bu ko­nu­nun da ay­rı bir baş­lık ha­lin­de ele alı­nıp ir­de­len­me­si ge­re­kir.
Sek­tö­rün iş gü­cü ih­ti­ya­cı­nın ve müş­te­ri pro­fi­li­nin de­mog­ra­fik ya­pı­da­ki de­ği­şim­le­re pa­ra­lel ola­rak şe­kil al­ma­sı, bu ko­nu­nun otel ve res­to­ran bağ­la­mın­da in­ce­len­me­si ve iler­de­ki ih­ti­yaç­la­rı kar­şı­la­ya­cak ted­bir­le­rin bu­gün­den alın­ma­sı­nı ge­rek­tir­mek­te­dir. Ay­rı­ca tu­riz­min özel bir hiz­met şek­li ol­du­ğu ger­çe­ğin­den ha­re­ket­le psi­ko­lo­ji­nin her esas­ta ve de­tay­da us­ta­ca ve ge­rek­ti­ği öl­çü­de kul­la­nıl­ma­sı­nı ge­rek­ti­ği dü­şü­nül­mek­te­dir. Ge­nel ola­rak fi­zik­sel me­kân­la­rın bo­yut­lan­dı­rıl­ma­sı ve te­mel ih­ti­yaç­la­rın kar­şı­lan­ma­sıy­la mi­sa­fir­le­rin mut­lu ol­ma­sı­nı bek­le­yen­le­rin psi­ko­lo­ji­yi göz ar­dı ede­rek hiz­met ka­li­te­si­nin önem­li bir un­su­ru­nu da he­sa­ba kat­ma­dı­ğı bi­lin­mek­te­dir.
Ki­ta­p yu­ka­rı­da an­la­tı­lan hu­sus­lar­la sı­nır­lı ol­ma­yıp bun­la­rın öte­si­ne ge­çe­rek ulus­la­ra­ra­sı otel ve res­to­ran yö­ne­ti­mi ala­nın­da iş­len­me­miş ko­nu­la­rın iş­len­me­si ve az iş­len­miş ko­nu­la­rın de­tay­lan­dı­rıl­ma­sı ve hep­sin­den önem­li­si oku­yu­cu­yu dü­şün­me­ye ve ken­di doğ­ru­su­nu bul­ma­ya da­vet et­mek ama­cıy­la ha­zır­lan­mış­tır.