Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Hile Ekonomisi
Piyasalarda Yatırımcı Psikolojisi ve Finansal Skandallar
Ocak 2020 / 1. Baskı / 232 Syf.
Fiyatı: 29.00 TL
Stokta var (24 saatte kargoya verilir).
 
Sepete Ekle
   

Kitap Hile Ekonomisi, Piyasalarda Yatırımcı Psikolojisi ve Finansal Skandallar gibi birbiriyle bağlantılı üç konudan herhangi birini araştıran bir araştırmacının bir kitaptan neler bekleyeceği göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır.

Kitabın ilk bölümünde Hile ekonomisi ile ilgili temel kavramlar ve hile modelleri ayrıntılı bir şekilde örnekler eşliğinde ele alınmıştır.

Kitabın ikinci bölümünde insana hile yaptıran da dolandırıcıların eline kolayca düşürende "o an içinde bulundukları psikolojileridir" tezinden hareketle piyasalarda yatırımcı psikolojisi davranışsal ekonomi ve finans teorileri altında irdelenmiştir. Neden dolandırıcılığa maruz kalmaktayız? Risk algısı nedir? Hangi faktörler risk algımız üzerinde etkilidir? gibi sorulara cevap aranmıştır.

Kitabın üçüncü bölümünde öncelikle iknânın psikolojik kökenleri ele alınmış akabinde insanların nasıl kolaylıkla ikna edildikleri, ikna ilkeleri ve teknikleri ile analiz edilmiştir. Aynı bölümde dolandırıcıların en çok kullandıkları dolandırıcılık teknikleride okurlarımızla ayrıntılı olarak paylaşılmıştır.

Dördüncü ve son bölümde ise Türkiye'de ve Dünya'da gerçekleşen ve hukuk tarafından yaptırımla sonuçlanan finansal skandallar analiz edilmiştir.

Eser banka ve finans sektöründe çalışanlar, üst düzey yöneticiler ve firma sahipleri ile ekonomi ve finans öğrencilerine yönelik hazırlandıysa da ekonomi ve finans bilimine ilgi duyan ve bu konuda kendini geliştirmek isteyenlere de hitap etmektedir. Ekonomi altyapısı gerektirmeyen, takibi kolay ve eğlenceli olan bu kitabın ilgili konular hakkında kaynak arayanlara rehber olması amaçlanmaktadır.

Konu Başlıkları
Hile, Hile Ekonomisinde Temel Kavramlar ve Finansal Piyasalara Yansımaları
Finansal Piyasalarda Yatırımcı Psikolojisi
Dolandırıcılar Karşısında Nasıl İkna Oluyoruz? İknanın Psikolojik Kökenleri ve En Sık Başvurulan Dolandırıcılık Yöntemleri
Finansal Skandallar
Barkod: 9789750258091
Yayın Tarihi: Ocak 2020
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 13x19
Sayfa Sayısı: 232
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Giriş  15
Bölüm 1
HİLE, HİLE EKONOMİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR VE
FİNANSAL PİYASALARA YANSIMALARI
1.1. Hile Kavramı ve Hile Yapanların Karakteristik Özellikleri  23
1.2. Hile Modelleri  25
1.2.1. Hile (Suistimal) Üçgeni  26
1.2.2. Hile Ölçeği (Suistimal Cetveli) ve Hile Küpü Modeli  29
1.2.3. Suiistimal (Dolandırıcılık /Hile) Elması (Fraud Diamond)  30
1.2.4. Hile Karesi ve Örgütsel Hile Üçgeni  31
1.2.5. ABC Modeli (2008) ve Hile Beşgeni (2009)  32
1.2.6. Hile Karesi (2010) ve M–I–C–E (2012)  33
1.3. Hile Ekonomisi ile İlgili Temel Kavramlar  34
1.3.1. Ponzi Hilesi (Ponzi Şeması, Ponzi Piramidi)  34
1.3.2. Spekülasyon ve Spekülatör  38
1.3.3. Manüpilasyon ve Manipülatör  38
1.3.4. Insider Trading (İçeriden Öğrenilenlerin Ticareti)  40
1.3.5. Kaldıraç ve Kaldıraçlı İşlem  42
1.3.6. Volatilite (Oynaklık) ve Volatilite Endeksi (VIX)  43
1.3.7. Batmayacak Kadar Büyük (Too Big to Fail)  44
1.3.8. Bilgi İfşası (Whistleblowing)  48
1.3.9. Yatırımcı Risk Toleransı (Risk Profili)  48
1.3.10. Panik Hareketler  49
1.3.11. Ekonomik Balonlar (Spekülatif Balon, Piyasa Balonu, Fiyat Balonu)  50
1.3.12. Keriz Silkeleme  50
1.3.13. Ayı ve Boğa Piyasalar  52
1.3.14. Toplamları Sıfır Olan Oyunlar (Zero–Sum Games)  54
1.3.15. Hedge (Riskten Korunma)  56
1.3.16. Mail Order İşlemler  57
1.3.17. Limon Piyasaları, Asimetrik Bilgi, Ters Seçim ve Ahlaki Risk  58
1.3.18. Sinyal Verme Sorunu (Signaling) ve Ekranlama (Ayırt Etme, Screening)  60
1.3.19. Asil–Vekil Sorunu (Principal Agent) ve Yolsuzluk Ekonomisinin Tahlili  62
1.3.20. Yolsuzluk  63
1.3.21. Uluslararası Şeffaflık Örgütü (Transparency International)  64
1.3.22. Deregülasyon  64
Bölüm 2
FİNANSAL PİYASALARDA YATIRIMCI PSİKOLOJİSİ
2.1. Yatırımcı Teorileri  67
2.1.1 Yatırımcı Duyarlılığı Teorisi  67
2.1.2. Zihinsel Muhasebe Teorisi  69
2.1.3. Sürü Davranışı Teorisi (Herding Behaviour, Bandwagon Effect)  70
2.2. Finans Piyasalarında Yatırımcı Profilleri  75
2.2.1. Yeterli Sermayeye Sahip Olmayan Yatırımcı  75
2.2.2. Devamlı Karar Değiştiren (Karasız) Yatırımcı  76
2.2.3. Aracı Kurum Seçiminde Yanlışa Düşen Yatırımcı  76
2.2.4. Duygularına Yenik Düşen Yatırımcı  77
2.2.5. Kulaktan Dolma Bilgilerle Göre Pozisyon Alan Yatırımcı  77
2.2.6. Rasyonel (Akılcı) Yatırımcı  77
2.2.7. Ön Sezileri ile Hareket Eden Yatırımcı  78
2.3. Risk Algısı Bakımından Yatırımcı Tipleri  78
2.4. Yatırımcıların Risk Algısına Etki eden Faktörler  79
2.4.1. Kişilik Özellikleri  80
2.4.2. Psikolojik Faktörler  80
2.4.2.1. Hevristikler  81
2.4.2.2. Bilişsel Önyargılar (Cognitive Bias)  82
2.4.2.3. Duygusal Faktörler  86
2.4.3. Demografik (Nüfusla İlgili) ve Sosyoekonomik Faktörler  87
2.4.3.1. Finansal Risk Algısı ile Yatırımcının Yaşı Arasındaki İlişki  87
2.4.3.2. Finansal Risk Algısı ile Cinsiyet Arasındaki İlişki  88
2.4.3.3. Finansal Risk Algısı ile Yatırımcının Geliri Arasındaki İlişki  89
2.4.3.4. Finansal Risk Algısı ile Finansal Bilgi Düzeyi /Finansal Okur–Yazarlık Arasındaki İlişki  90
2.4.3.5. Finansal Risk Algısı ile Medeni Durum Arasındaki İlişki  91
2.5. Yatırımcıların Karar Almada Karşılaştıkları Zihinsel Tuzaklar  92
2.5.1. Demirleme Tuzağı (Çıpa, Çapa, Anchoring)  92
2.5.2. Statüko (Sahiplenme) Tuzağı:  94
2.5.3. Batık Maliyet (Sunk Cost) Tuzağı  95
2.5.4. Çerçeveleme Tuzağı  96
2.5.5. Kendini Doğrulama (Confirming–Evidence) Tuzağı  98
2.5.6. Tahmin ve Öngörü Tuzakları  99
2.6. Ponzi Oyununda Yatırımcı Psikolojisi  100
Bölüm 3
DOLANDIRICILAR KARŞISINDA NASIL İKNA OLUYORUZ? İKNANIN PSİKOLOJİK KÖKENLERİ VE
EN SIK BAŞVURULAN DOLANDIRICILIK YÖNTEMLERİ
3.1. Dolandırılanların Ortak Özellikleri  103
3.2. İknanın Psikolojik Kökenleri  107
3.3. Yatırım Hileleri  122
3.4. Sık Kullanılan Dolandırıcılıklar (Fraud/ Sahtecilik) ve Baş Etme Yöntemleri  124
3.4.1. Fiziki Ortamda Yapılan Sahtecilikler (Card Present Fraud)  125
3.4.2. Sanal Ortamda Yapılan Sahtecilikler (Card Not Present Fraud)  125
3.4.3. İkna ve Mesaj Yolu ile Yapılan Dolandırıcılıklar  127
3.4.4. Oltalama (Phishing) Saldırısı  128
3.4.5. Banka ATM Cihazlarına Kopyalama Düzeneği Yerleştirilmesi  130
3.4.6. Nijeryalı Prens Dolandırıcılığı  131
3.4.7. Borsa Dolandırıcılıkları  132
3.4.8. Sosyal medyada 'sponsorlu–reklamlı dolandırıcılığı  132
3.5. Banka Dolandırıcılıkları  134
3.5.1. Kredi Hileleri (Loan Frauds)  134
3.5.2. Hesap Hileleri (Account Frauds)  135
3.5.3. Plastik Kart Hileleri (Plastic Card Frauds, Card)  135
3.5.4. Çek Hileleri (Cheque Frauds)  138
3.5.5. Akreditif Hileleri (Letter of Credit Frauds)  139
3.5.6. Bilgisayar ve Elektronik Bankacılık Hileleri (Computer and e–Banking Frauds)  140
3.5.7. Kara Para Aklama (Money Laundering)  142
3.5.8. Yağmalama (Looting) ve Risk Öteleme (Risk Shifting)  144
3.6. Muhasebe (Mali Tablo) Hileleri  144
3.6.1. Maddi Duran Varlık ve Stoklar Hesabında Yapılan Hileler  145
3.6.2. Kasa ve Banka Hesabında Yapılan Hileler  146
3.6.3. Verilen Çekler Hesabı ve Ticari Alacaklar Hesabında Yapılan Hileler  147
3.7. Karaborsa (Kara Piyasa, Black Market)  150
Bölüm 4
FİNANSAL SKANDALLAR
Malezya’nın Kalkınma Fonu (1MBD) Skandalı (2019)  154
Türkiye’ye Ponzinin Dönüşü: Çiftlikbank (2018)  155
Kan ve Dolandırıcılık: Theranos Inc Skandalı (2018)  157
Avrupa’nın En Büyük Kara Para Aklama Vakası: Danske Bank (2018)  160
ABD’nin Banka Devi Wells Fargo’nun Hesap Skandalı (2018)  162
Hindistan’ın En Büyük Banka Dolandırıcılığı: Pencap (Punjab) Ulusal Bankası (2018)  163
İngiliz İnşaat Devi Carillion’un Batışı (2018)  165
FİFA’dan UEFA’ya Uzanan Futbol Skandalı (2015)  166
Volkswagen Dizel Emisyon Skandalı (2015)  168
Teknoloji Devi Toshiba’nın Muhasebe Hilesi (2015)  169
ABD’li İlaç Firması Valeant’ın Stok Manüpilasyonu (2015)  170
İngiltere’nin En Büyük Marketler Zinciri Tesco Skandalı (2014)  172
Libor Faiz Oranı ve Libor Skandalı (2012)  173
Beazer Homes Muhasebe Manipülasyonu (2011)  174
Japonya’nın Enronu: Olympus (2011)  175
Hindistan’ın Enronu: Satyam (2009)  177
Dünya Finans Tarihinin En Büyük İflası: Lehman Brothers (2008)  178
Madoff’un Ponzi Oyunu (2008)  179
American International Group ve Zarar Karşılığının Yükseltilmesi (2005)  181
Kanebo Skandalı (2006)  182
Parmalat Skandalı (2003)  183
Worldcom Skandalı (2002)  184
Xerox Skandalı (2002)  185
Imclone System İçeriden Bilgi Ticareti (2002)  186
Galleon Group İçerden Bilgi Ticareti (2001)  187
Enron Skandalı (2001)  188
Global Crossing (2001)  190
Royal Ahold Skandalı (2003)  191
Dot–Com İnternet Balonu (2001)  192
Carme Skandalı (1995)  194
Baring Bank Skandalı (1995)  194
İmar Bankası Skandalı (1994)  196
Hileli İflas Hikayesi: Egebank (1994)  198
Teapot Dome Skandalı (1921)  199
Tarihteki En Büyük Ekonomik Çöküşlerden Biri: Mississippi Balonu 1920 (The Mississippi Bubble)  200
Ekonomi Dünyasındaki İlk Spekülatif Balon: Lale Balonu (Lale Çılgınlığı, Lale Spekülasyonu) 1636  201
Sonuç  205
Kaynaklar  209
Kavramlar Dizini  227
 


Mustafa Necati Çobanoğlu
Mayıs 2020
20.00 TL
Sepete Ekle
Ali Rıza Büyükuslu
Mayıs 2020
27.00 TL
Sepete Ekle
Ferda Nakıboğlu Özsoy ...
Mayıs 2020
40.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Giriş  15
Bölüm 1
HİLE, HİLE EKONOMİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR VE
FİNANSAL PİYASALARA YANSIMALARI
1.1. Hile Kavramı ve Hile Yapanların Karakteristik Özellikleri  23
1.2. Hile Modelleri  25
1.2.1. Hile (Suistimal) Üçgeni  26
1.2.2. Hile Ölçeği (Suistimal Cetveli) ve Hile Küpü Modeli  29
1.2.3. Suiistimal (Dolandırıcılık /Hile) Elması (Fraud Diamond)  30
1.2.4. Hile Karesi ve Örgütsel Hile Üçgeni  31
1.2.5. ABC Modeli (2008) ve Hile Beşgeni (2009)  32
1.2.6. Hile Karesi (2010) ve M–I–C–E (2012)  33
1.3. Hile Ekonomisi ile İlgili Temel Kavramlar  34
1.3.1. Ponzi Hilesi (Ponzi Şeması, Ponzi Piramidi)  34
1.3.2. Spekülasyon ve Spekülatör  38
1.3.3. Manüpilasyon ve Manipülatör  38
1.3.4. Insider Trading (İçeriden Öğrenilenlerin Ticareti)  40
1.3.5. Kaldıraç ve Kaldıraçlı İşlem  42
1.3.6. Volatilite (Oynaklık) ve Volatilite Endeksi (VIX)  43
1.3.7. Batmayacak Kadar Büyük (Too Big to Fail)  44
1.3.8. Bilgi İfşası (Whistleblowing)  48
1.3.9. Yatırımcı Risk Toleransı (Risk Profili)  48
1.3.10. Panik Hareketler  49
1.3.11. Ekonomik Balonlar (Spekülatif Balon, Piyasa Balonu, Fiyat Balonu)  50
1.3.12. Keriz Silkeleme  50
1.3.13. Ayı ve Boğa Piyasalar  52
1.3.14. Toplamları Sıfır Olan Oyunlar (Zero–Sum Games)  54
1.3.15. Hedge (Riskten Korunma)  56
1.3.16. Mail Order İşlemler  57
1.3.17. Limon Piyasaları, Asimetrik Bilgi, Ters Seçim ve Ahlaki Risk  58
1.3.18. Sinyal Verme Sorunu (Signaling) ve Ekranlama (Ayırt Etme, Screening)  60
1.3.19. Asil–Vekil Sorunu (Principal Agent) ve Yolsuzluk Ekonomisinin Tahlili  62
1.3.20. Yolsuzluk  63
1.3.21. Uluslararası Şeffaflık Örgütü (Transparency International)  64
1.3.22. Deregülasyon  64
Bölüm 2
FİNANSAL PİYASALARDA YATIRIMCI PSİKOLOJİSİ
2.1. Yatırımcı Teorileri  67
2.1.1 Yatırımcı Duyarlılığı Teorisi  67
2.1.2. Zihinsel Muhasebe Teorisi  69
2.1.3. Sürü Davranışı Teorisi (Herding Behaviour, Bandwagon Effect)  70
2.2. Finans Piyasalarında Yatırımcı Profilleri  75
2.2.1. Yeterli Sermayeye Sahip Olmayan Yatırımcı  75
2.2.2. Devamlı Karar Değiştiren (Karasız) Yatırımcı  76
2.2.3. Aracı Kurum Seçiminde Yanlışa Düşen Yatırımcı  76
2.2.4. Duygularına Yenik Düşen Yatırımcı  77
2.2.5. Kulaktan Dolma Bilgilerle Göre Pozisyon Alan Yatırımcı  77
2.2.6. Rasyonel (Akılcı) Yatırımcı  77
2.2.7. Ön Sezileri ile Hareket Eden Yatırımcı  78
2.3. Risk Algısı Bakımından Yatırımcı Tipleri  78
2.4. Yatırımcıların Risk Algısına Etki eden Faktörler  79
2.4.1. Kişilik Özellikleri  80
2.4.2. Psikolojik Faktörler  80
2.4.2.1. Hevristikler  81
2.4.2.2. Bilişsel Önyargılar (Cognitive Bias)  82
2.4.2.3. Duygusal Faktörler  86
2.4.3. Demografik (Nüfusla İlgili) ve Sosyoekonomik Faktörler  87
2.4.3.1. Finansal Risk Algısı ile Yatırımcının Yaşı Arasındaki İlişki  87
2.4.3.2. Finansal Risk Algısı ile Cinsiyet Arasındaki İlişki  88
2.4.3.3. Finansal Risk Algısı ile Yatırımcının Geliri Arasındaki İlişki  89
2.4.3.4. Finansal Risk Algısı ile Finansal Bilgi Düzeyi /Finansal Okur–Yazarlık Arasındaki İlişki  90
2.4.3.5. Finansal Risk Algısı ile Medeni Durum Arasındaki İlişki  91
2.5. Yatırımcıların Karar Almada Karşılaştıkları Zihinsel Tuzaklar  92
2.5.1. Demirleme Tuzağı (Çıpa, Çapa, Anchoring)  92
2.5.2. Statüko (Sahiplenme) Tuzağı:  94
2.5.3. Batık Maliyet (Sunk Cost) Tuzağı  95
2.5.4. Çerçeveleme Tuzağı  96
2.5.5. Kendini Doğrulama (Confirming–Evidence) Tuzağı  98
2.5.6. Tahmin ve Öngörü Tuzakları  99
2.6. Ponzi Oyununda Yatırımcı Psikolojisi  100
Bölüm 3
DOLANDIRICILAR KARŞISINDA NASIL İKNA OLUYORUZ? İKNANIN PSİKOLOJİK KÖKENLERİ VE
EN SIK BAŞVURULAN DOLANDIRICILIK YÖNTEMLERİ
3.1. Dolandırılanların Ortak Özellikleri  103
3.2. İknanın Psikolojik Kökenleri  107
3.3. Yatırım Hileleri  122
3.4. Sık Kullanılan Dolandırıcılıklar (Fraud/ Sahtecilik) ve Baş Etme Yöntemleri  124
3.4.1. Fiziki Ortamda Yapılan Sahtecilikler (Card Present Fraud)  125
3.4.2. Sanal Ortamda Yapılan Sahtecilikler (Card Not Present Fraud)  125
3.4.3. İkna ve Mesaj Yolu ile Yapılan Dolandırıcılıklar  127
3.4.4. Oltalama (Phishing) Saldırısı  128
3.4.5. Banka ATM Cihazlarına Kopyalama Düzeneği Yerleştirilmesi  130
3.4.6. Nijeryalı Prens Dolandırıcılığı  131
3.4.7. Borsa Dolandırıcılıkları  132
3.4.8. Sosyal medyada 'sponsorlu–reklamlı dolandırıcılığı  132
3.5. Banka Dolandırıcılıkları  134
3.5.1. Kredi Hileleri (Loan Frauds)  134
3.5.2. Hesap Hileleri (Account Frauds)  135
3.5.3. Plastik Kart Hileleri (Plastic Card Frauds, Card)  135
3.5.4. Çek Hileleri (Cheque Frauds)  138
3.5.5. Akreditif Hileleri (Letter of Credit Frauds)  139
3.5.6. Bilgisayar ve Elektronik Bankacılık Hileleri (Computer and e–Banking Frauds)  140
3.5.7. Kara Para Aklama (Money Laundering)  142
3.5.8. Yağmalama (Looting) ve Risk Öteleme (Risk Shifting)  144
3.6. Muhasebe (Mali Tablo) Hileleri  144
3.6.1. Maddi Duran Varlık ve Stoklar Hesabında Yapılan Hileler  145
3.6.2. Kasa ve Banka Hesabında Yapılan Hileler  146
3.6.3. Verilen Çekler Hesabı ve Ticari Alacaklar Hesabında Yapılan Hileler  147
3.7. Karaborsa (Kara Piyasa, Black Market)  150
Bölüm 4
FİNANSAL SKANDALLAR
Malezya’nın Kalkınma Fonu (1MBD) Skandalı (2019)  154
Türkiye’ye Ponzinin Dönüşü: Çiftlikbank (2018)  155
Kan ve Dolandırıcılık: Theranos Inc Skandalı (2018)  157
Avrupa’nın En Büyük Kara Para Aklama Vakası: Danske Bank (2018)  160
ABD’nin Banka Devi Wells Fargo’nun Hesap Skandalı (2018)  162
Hindistan’ın En Büyük Banka Dolandırıcılığı: Pencap (Punjab) Ulusal Bankası (2018)  163
İngiliz İnşaat Devi Carillion’un Batışı (2018)  165
FİFA’dan UEFA’ya Uzanan Futbol Skandalı (2015)  166
Volkswagen Dizel Emisyon Skandalı (2015)  168
Teknoloji Devi Toshiba’nın Muhasebe Hilesi (2015)  169
ABD’li İlaç Firması Valeant’ın Stok Manüpilasyonu (2015)  170
İngiltere’nin En Büyük Marketler Zinciri Tesco Skandalı (2014)  172
Libor Faiz Oranı ve Libor Skandalı (2012)  173
Beazer Homes Muhasebe Manipülasyonu (2011)  174
Japonya’nın Enronu: Olympus (2011)  175
Hindistan’ın Enronu: Satyam (2009)  177
Dünya Finans Tarihinin En Büyük İflası: Lehman Brothers (2008)  178
Madoff’un Ponzi Oyunu (2008)  179
American International Group ve Zarar Karşılığının Yükseltilmesi (2005)  181
Kanebo Skandalı (2006)  182
Parmalat Skandalı (2003)  183
Worldcom Skandalı (2002)  184
Xerox Skandalı (2002)  185
Imclone System İçeriden Bilgi Ticareti (2002)  186
Galleon Group İçerden Bilgi Ticareti (2001)  187
Enron Skandalı (2001)  188
Global Crossing (2001)  190
Royal Ahold Skandalı (2003)  191
Dot–Com İnternet Balonu (2001)  192
Carme Skandalı (1995)  194
Baring Bank Skandalı (1995)  194
İmar Bankası Skandalı (1994)  196
Hileli İflas Hikayesi: Egebank (1994)  198
Teapot Dome Skandalı (1921)  199
Tarihteki En Büyük Ekonomik Çöküşlerden Biri: Mississippi Balonu 1920 (The Mississippi Bubble)  200
Ekonomi Dünyasındaki İlk Spekülatif Balon: Lale Balonu (Lale Çılgınlığı, Lale Spekülasyonu) 1636  201
Sonuç  205
Kaynaklar  209
Kavramlar Dizini  227
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Uluslararası Yayınevi Belgesi | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik ve Çerez Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2020