Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi Doç. Dr. İge Pırnar Tavmergen  - Kitap

Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi

1. Baskı, 
Nisan 2002
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13.5x19.5
Sayfa:
189
Barkod:
9789753474641
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Uzun zamandır işletme dünyası tarafından kabul gören kalite yönetimi konusu, günümüzde pazarlama yaklaşımlarının kaçınılmaz önemi ile birlikte gerek teorik olarak gerekse pratik alanda yaygınlaşan bir işletme faaliyeti olarak dikkat çekmektedir. Bilhassa üretim sektöründe son otuz senedir ciddi bir uygulama alanı bulan kalite yönetimi, ne yazık ki hizmetler sektöründe aynı şekilde benimsenmemiştir.
Bunun nedenleri arasında pazarlama yönetimi anlayışının hizmetler sektöründe üretim sektörlerine nazaran geç başlaması olduğu kadar, hizmetlere özgü farklılıklar nedeniyle kalite uygulamalarının zorluğu da bulunmaktadır. Güncel bir konu olan hizmet sektöründe kalite yönetiminin turizm endüstrisine uygulanması oldukça yeni bir konudur. Bu yönü ile kitabın, gerek teorisyenler gerek uygulama hayatında bulunan turizm işletmecileri için yol gösterici olacaktır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Genel Olarak Kalite
.
Kalite Konusunda Başlıca Yaklaşımlar
.
Turizm İşletmelerinde Kalite Geliştirmede Kullanılan Araç ve Teknikler
Kitabın İçindekileri
Şekiller ve Tablolar Listesi 
9
Önsöz 
13
Giriş 
15
1. BölümGENEL OLARAK KALİTE
I. HİZMET İŞLETMELERİNDE KALİTE ANLAYIŞININ GELİŞİMİ 
19
II. KALİTENİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ 
21
III. KALİTENİN FARKLI TANIMLARI VE BOYUTLARI 
24
IV. TURİZM İŞLETMELERİ AÇISINDAN KALİTENİN FARKLI TANIMLARIVE BOYUTLARI 
30
V. TURİZM SEKTÖRÜNDE KALİTE ALGILAMALARINDA FARKLILIKLAR 
34
2. BölümKALİTE KONUSUNDA BAŞLICA YAKLAŞIMLAR
I. KALİTE KONTROLDEN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE 
37
A. Kalite Kontrol 
38
1. Kalite Kontrol Amaçları 
40
2. Kalite ile İlgili Birimler 
41
3. Kalite Departmanı ve Geçmişteki Sorunları 
42
4. Kalite Modeli Organizasyonu 
44
a. Ürün Modelinin Tanımlanması 
46
c. Satıcı Garantisi 
47
d. Uygun Kalitenin Resmi Olmayan Organizasyonu 
47
5. Kalite Programı Geliştirme Süreci 
52
a. Kalite Politikası 
53
b. Kalite Kontrol Çemberleri ile Değişikliğin (Müşteri Beklentilerinin GerçekPerformans ile Karşılanabilmesi) Organizasyonu 
55
II. KALİTE GÜVENCESİ VE KALİTE GELİŞTİRME 
57
A. Kalite Geliştirme İlkeleri ve Kullanılan Yöntemler 
57
B. Kalite Geliştirmede Kontrolü Etkileyen Faktörler 
61
III. TAM ZAMANINDA ÜRETİM 
63
B. Klasik Üretim Sistemi ile Tam Zamanında Üretim Sisteminin Karşılaştırılması 
65
C. Tam Zamanında Üretimin Sağladığı Yararlar 
68
A. Genel Olarak Toplam Kalite Yönetimi 
68
B. Turizm Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi 
70
1. Turizm Sektöründe Toplam Kalite Süreci 
73
2. Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ve İlkeleri 
77
3. Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ile Geleneksel Uygulamalar Arasındaki Farklar 
103
a. Geleneksel ve Modern (Toplam Kalite Yönetimini Benimsemiş) ÖrgütlerinKaliteye Yaklaşımlarında Karşılaştırmalı Özellikleri 
104
4. Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması için GenelÇerçeve 
108
6. Toplam Kalitenin Turizm Sektöründe Uygulanmasının Etkileri ve Faydaları 
10 9
7. Turizmde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarından Örnekler 
112
V. TURİZM SEKTÖRÜNDE ÇALIŞMA HAYATININ KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ 
114
A. Genel Olarak Çalışma Hayatının Kalitesinin İyileştirilmesi ve SağladığıFaydalar 
116
B. Çalışma Hayatının Kalitesinin İyileştirilmesine Yönelik Bazı Uygulamalar 
119
3. BölümTURİZM İŞLETMELERİNDEKALİTE GELİŞTİRMEDE KULLANILANARAÇ VE TEKNİKLER
I. KALİTE KONTROLÜNDE KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR 
123
A. Ölçme Tekniği ve Ölçme Aletleri 
123
1. Kalite Ölçme Faaliyetleri 
125
a. Hizmet İşletmelerinde Kalite Ölçme Faaliyetleri 
131
2. Kontrol 
132
a. Kontrol Fonksiyonu 
132
b. Kontrol Tipleri 
134
c. Üretim veya Hizmet Sunumu Sürecinde Kontrol Faaliyetleri 
136
3. Temel İstatistiksel Ölçüler 
138
a. Kalite Kontrolünde İstatistiğin Önemi 
138
b. Kontrol Diyagramları 
139
II. KALİTE KONTROLDE GELENEKSEL YÖNTEMLER; YEDİ TEMEL YÖNTEM 
141
III. KALİTE KONTROLDE YENİ YÖNTEMLER; YEDİ YÖNETSEL YÖNTEM 
153
IV. ISO KALİTE SİSTEMLERİ 
160
A. ISO 9000 Standartları 
160
1. 2000 Yılında Revize Edilmiş ISO 9000 Standartları 
169
B. ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemleri 
171
1. ISO 14000 Faaliyet Planı 
171
2. ISO 14000 Uygulamalarının Faydaları 
175
Kaynakça 
179