Menü ve Yönetim Prof. Dr. Bahattin Rızaoğlu, Prof. Dr. Murat Hançer  - Kitap
2. Baskı, 
Ekim 2013
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
312
Barkod:
9789758969326
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
50,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Menü, müşterinin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için stratejik planlara dayanan pazarlama çabalarının sonucudur. Tüm yiyecek-içecek yönetim sistemleri, menü ile başlar. Yiyecek-içecek faaliyeti farklı yemek öğünleri ve farklı mevsimler itibarıyla farklı menüleri gerektirir. Hem ön hizmetler hem de arka hizmetler dikkate alınarak geliştirilen menü, gerekli kaynakları belirler ve böylece hangi özel denetim sistemlerinin zorunlu olduğunu gösterir. Menü, sadece hangi kaynaklara ihtiyaç duyulduğunu değil, aynı zamanda bu kaynakların nasıl kullanıldığını da gösterir. Diğer yandan menü, bir yiyecek-içecek tesisi için hem en güçlü pazarlama aracı hem de en temel ve en önemli denetim aracıdır.
Yiyecek-içecek endüstrisine yatırım yapanlar ve yöneticilerce, menü yoluyla yönetim konusuna gereken önemin verilmediği ve karlı olmayan yer ve binalarda yatırıma gidildiği görülmektedir. Yiyecek-içecek tesislerinin kuruluş aşamasında menü dikkatte alınmadığı için, faaliyete geçirildikten sonra bu tesislerde ağır masraflara yol açan değişiklikler yapılmaktadır. Menü ile yönetim konusunda uygulama ve deneyim daima önde gelmiş, kuramsal bilgilere pek önem verilmemiştir. Yiyecek-içecek yöneticilerinin menü ile yönetim konusuna sadece deneyim bilgileri açısından yaklaşmaları büyük bir eksikliktir. Menü, yiyecek-içecek tesisinin kuruluş, faaliyet ve yiyecek-içecek tesisinin bir tipten diğer bir tipe dönüştürülmesi aşamalarında gerekli olan bir yönetim aracıdır. Menü, insan ve toplum sağlığı ile yakından ilgili olduğu için de ayrıca büyük bir önem kazanır. İyi ve başarılı yiyecek-içecek tesisleri, insan ve toplum sağlığı açısından dengeli ve yeterli beslenmenin ilke ve kurallarını çok iyi bilen, sosyal sorumluluklarını kavrayan ve bunlara göre menü planlayıp geliştiren tesislerdir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Yiyecek–İçecek Endüstrisi ve Menü Kavramı
.
Menü Planlama ve Geliştirme
.
Menü ve Tüketici
.
Menü ve Yiyecek–İçecek
.
Menü ve Fiyatlandırma
.
Menü ve Tutundurma
.
Menü ve Servis
.
Menü ve Beslenme
.
Menü ve Maliyet
.
Menü ve Arka Hizmetler
.
Menü Analizi
.
Menü ve Bilgisayar