Popülarite İhtiyacı ve Tüketim Doç. Dr. Hakan Cengiz  - Kitap

Popülarite İhtiyacı ve Tüketim

2. Baskı, 
Aralık 2019
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
14x20
Sayfa:
115
Barkod:
9786257983495
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
90,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Beğenilmek, sosyal olarak kabul görmek, benzersiz olmak ya da sahip olduğumuz statüyü başkalarına göstermek... Bunların hepsi, çevremizdeki insanlarla kurmuş olduğumuz ilişkileri ve tüketici olarak davranışlarımızı şekillendiren istek ve ihtiyaçlarımız arasında. Tüketicilerin bu tür sosyal ihtiyaçlarından bir diğeri ise popülarite ihtiyacı. Kimilerine göre risk almak anlamına gelen popüler olma durumu, kimilerine göre bir varoluş sebebi. Bugüne kadar popülarite ihtiyacını tüketimle ilişkilendiren ilk çalışma olma özelliği taşıyan bu kitap, şu sorulara ışık tutmayı amaçlıyor.
Ürün, hizmet ve kişileri popüler kılan unsurlar nelerdir? Popülarite ihtiyacı hangi tür tüketici davranışlarını etkiler? Tüketime ilişkin hangi kavram ve teoriler popülarite ihtiyacı ile ilişkilendirilebilir? Ürün ve hizmetler tüketicinin popülarite ihtiyacını hangi ölçüde karşılayabilir? Ürün ve hizmetlerle sağlanan popülerlik aynı zamanda bir statü göstergesi midir? Büyük ölçüde akademik bir bakış açısıyla yazılan bu kitap işletme, pazarlama, reklamcılık ve sosyal psikoloji gibi alanlarda eğitim gören öğrencilere, akademisyenlere, satış mesleği ile ilgilenen profesyonellere ve tüketici araştırmacılarına yöneliktir.
(Tanıtım Bülteninden)
Kitabın Konu Başlıkları
.
Popülarite ve Popülerlik
.
Tüketici Araştırmalarında Popülarite İhtiyacı İle İlişkilendirilebilecek Konu ve Kavramlar
.
Tüketim Bağlamında Popülerlik ve Popülarite İhtiyacı İle İlişkilendirilecek Diğer Kavramlar
.
Popülarite İhtiyacının Materyalizm, Statü Tüketimi ve Gösterişçi Tüketim Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma