Bilim Eğitiminde Yapılandırıcı Paradigma Teoriden Öğretim Uygulamalarına Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Dr. Halil Tümay  - Kitap

Bilim Eğitiminde Yapılandırıcı Paradigma

Teoriden Öğretim Uygulamalarına

1. Baskı, 
Ocak 2013
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
184
Barkod:
9786053644026
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini merak eden ve daha iyi bir eğitim-öğretim arayışında olan bir öğretmen, kitap yazarı, müfredat yapıcı veya sadece nasıl öğrendiğimizi anlamak isteyen biriyseniz, bu kitap öğrenme ile ilgili bakış açınızda derinden bir değişim sağlayarak eğitimde fark yaratmanıza yardımcı olacaktır. Eğitimciler olarak, ‘tüm çabalarımıza rağmen öğrenciler neden öğrettiklerimizden farklı kavramlar yapılandırırlar?’, ‘hangi öğretim yaklaşımları daha iyi sonuçlar verir, neden?’, ‘öğrenciler neden öğrendiklerini uygulayamazlar?’ gibi sürekli zihnimizi kurcalayan problemleri derinlemesine düşünürken dönüp dolaşıp ‘öğrenme nasıl gerçekleşiyor?’ sorusuna ve öğrenme teorilerine geliriz.
Öğrenme ve öğretme süreci birçok faktörün dinamik bir şekilde etkileşimde olduğu kompleks bir süreçtir ve öğrenmeyi tamamen anlayabilmiş değiliz. Geçmişten günümüze farklı öğrenme teorileri öne sürülmüş olsa da, öğrenmeyi aktif bir anlam yapılandırma süreci olarak gören yapılandırıcı öğrenme teorisi (constructivism), günümüzde tüm dünyada eğitimin her alanını çarpıcı bir şekilde etkilemiş ve eğitimin yönlendirici paradigması olmuştur. Pek çok ülkede müfredat reformlarında vurgulanan bilimsel sorgulayıcı-araştırma ve işbirlikli öğretim yöntemleri gibi popüler öğretim uygulamalarının temelinde yapılandırıcı öğrenme teorisi yatmaktadır. Elinizdeki kitap, yapılandırıcı paradigma ile ilgili temel ilkeleri anlamanızı ve gerçek sınıf ortamlarında yapılandırıcı öğretim yaklaşımlarını yaratıcı bir şekilde uygulamanızı sağlayacaktır. Kitapta kullanılan örnekler daha çok fen bilimlerinden seçilmiş olsa da, genel prensipler diğer alanlar için de geçerli olduğundan bu kitabın tüm öğretmen ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Ayrıca yeni öğrenme ve öğretim yaklaşımlarıyla ilgili daha derin araştırma yapmak isteyen bilim eğitimcileri için kitapta atıf yapılan zengin referanslar yol gösterici olacaktır.