Lao Tzu Tao Yolu Öğretisi Doğan Kuban  - Kitap

Lao Tzu Tao Yolu Öğretisi

2. Baskı, 
Nisan 2013
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
14x20
Sayfa:
81
Barkod:
9789944757805
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Yayınevi:
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Tao Te Ching Çinli filozof Lao Tzu’nun İÖ 6. yüzyılda yazdığı düşünülen bir yapıt. Bundan 2500 yıl öncesinin bilgi ortamında, doğa-insan ilişkisini dinsel ve mistik yorumlara bulaştırmadan anlatan ve insanın doğayı izlemesini öneren bir öğütler kitabı. Dünyanın en çok okunan kitaplarından biri olan Tao Te Ching’in 65 yıllık okuyucusu olan Doğan Kuban, uzun yıllara yayılan bu okuma, inceleme, araştırma sürecinin ürününü bir çeviriyorum olarak ortaya koyuyor. Yalnızca Batı dillerinden herhangi birindeki bir çevirinin Türkçeye yeniden kazandırılmasından ibaret olmayan Kuban’ın yorumu, kütüphanesindeki Tao Te Ching çevirilerinden, Çin tarihine, kültürüne ve felsefesine ilişkin kitapların verdiği bilgilerden ve onların yorumlanmasından oluşan çok özel bir değerlendirme niteliği taşıyor. İki bölümden oluşan kitabın birinci bölümünde Kuban, Çinli filozof Lao Tzu'yu, öğütlerini ve Tao öğretisinin temel kavramlarını açıklıyor; bu öğretinin 21. yüzyıl insanına hâlâ bir şeyler öğretebileceği iddiasını, tartışarak ortaya koyuyor. Kitabın ikinci bölümü ise 81 şiirden oluşan Tao Te Ching ve Kuban'ın bu şiirlerin her biri için yaptığı özgün yorumlardan oluşuyor.
Uzun yıllardır ortaya koyduğu mimarlık, kentleşme, sanat, tarih vb. konulardaki yapıtlarıyla şöhreti Türkiye sınırlarını aşan Doğan Kuban okuyucuların karşısına alışılagelmişin dışında bir alanda, Tao Te Ching gibi bir yapıtı yorumlayarak çıkma nedenini şöyle açıklıyor: “Tao Te Ching binlerce yıl önce insan düşüncesinin ulaştığı toplumsal düzey ve duyarlıkların geleceğe daha olumlu bakmamıza yardımcı olabileceğini kanıtlıyor. Günümüzde hâlâ en çok okunan kitaplardan biri olması insan sevgisiyle yaşamış pek çok bilgenin ve düşünürün neden hâlâ milyonlarca insanı aydınlattığını açıklıyor. Bu çalışma 65 yıl boyunca beni dünyaya değişik şekilde bakmaya yöneltmiş bir bilgeliğe sevgi ve saygı borcumun ifadesidir.”