Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   
Herkes İçin
Android Programlama: Adobe Flash Pro – AS 3.0 AIR SDK
Hem Okuyarak, Hem İzleyerek; Pratik Örnekler ve Onlarca Uygulama Örneği ile Mobil Programlamaya İlk Adımlarınızı Atın!
Şubat 2015 / 2. Baskı / 493 Syf.
Fiyatı: 46.00 TL
İndirimli: 39.90 TL (%14)
Stokta sınırlı sayıda bulunmaktadır (24 saatte kargoya verilir).
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 BaskıTarih Fiyatı İndirimli
 1. Haziran 2014 37.00 TL 29.90 TL (%20)Sepete Ekle
   

Gördüğü yoğun ilgi sonucunda güncellenmiş ikinici baskısını yapan kitapta, gelen yoğun istek üzerine “Native Extensions” kullanımına yer verilmiştir. Örnek olarak mobil uygulamalardan para kazanmanızı sağlamak amacıyla AdMob Reklam Servisi için Native Extension kullanım örneğine yer verilmiştir.

Google Play'de milyonların indirdiği oyunların yarısından fazlası, Facebook'ta bağımlılık yapan sosyal oyunlar... Bunların hepsinin Adobe Flash, ActionScript 3.0, AIR SDK & Compiler ve entegre teknolojiler ile yapıldığını biliyor muydunuz? Ayrıca bu araçların sadece oyun programlamada değil, mobil uygulama programlarken de kullanabileceğinizi biliyor muydunuz? Birçok mobil yazılım geliştirici; Google Play ve Facebook'ta Adobe Flash programı sayesinde yüksek miktarda paralar kazanmış ve hala kazanmaya devam etmektedir. Siz de bunun nasıl yapılacağını öğrenmek istiyorsanız, bu kitap size başından sonuna kadar yol gösterecektir.

Kitap, 2013 yılından beri Adobe MVP ünvanı olan, şu anda IT Danışmanlığı yapan ve "Mobil Programlama, Oyun Programlama, Oyunlaştırma, E-learning vb." konularda eğitimler veren yazarın; yıllardır eğitimleri esnasında kendisine gelen sorulardan ve mesleki tecrübelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Anlatılan konuların daha iyi anlaşılabilmesi adına, kitabın yanında verilen DVD'de yer alan destekleyici eğitim videolarına, örneklere ait kaynak kodlara ve ihtiyaç duyacağınız programlara ulaşabilirsiniz.

Konu Başlıkları
Mobil Programlamaya Giriş, ActionScript 3.0 ile Mobil Programlama Mantığı
Mobil Arayüz Tasarımı, Tema Giydirme ve İnteraktif Bileşen Programlama
Accelerometer API, Touch API, MultiTouch API ve Gestures API Kullanımı
İletişim Araçlarını Kullanmak ve StageWebView ile Web İçerilerini Görüntülemek
SQLite Veritabanı Yönetimi, XML, JSON ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi Sağlamak
Geolocation API, Lokasyon İşlemleri ve Google Maps Kullanımı
Rich Media ile Uygulama Geliştirmek ve Multimedya Programlama
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Mobil Programlamada ve Animasyonda Performans Yönetimi
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Native Extensions (AdMob, Push Notification, Social Sharing vs.) Kullanım Örnekleri
Barkod: 9789750232220
Yayın Tarihi: Şubat 2015
Baskı Sayısı:  2
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 493
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: CD

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  
İkinci Baskıya Önsöz  
DVD Hakkında  
Android Mobil Programlamaya Giriş
Adobe Flash Pro ile Gelişen Mobil Programlama  
Mobil Programlamada Adobe Flash Pro ve Adobe AIR Kullanmanın Avantajları  
Flash’ın Mobil Cihazlardaki Hakimiyeti ve Neler Yapabildiği  
Gerekli Yazılımların Yüklenmesi ve Hazırlıklar
Adobe Flash Pro’nun Kurulması  
Adobe AIR SDK & Compiler Kurulumu ve Adobe Flash Pro’da Sürüm Güncelleme  
Kitabın İşleyişi ve Örnekler Hakkında  
APK Dosyalarının İçeriği  
İlk Uygulamamızı Hazırlıyoruz ve Çalıştırıyoruz
Mobil Uygulama Şablonları  
Yeni Bir AIR for Android Projesi Başlatmak ve Sahne Düzenini Oluşturmak  
Birkaç Görsel Öğe Eklemek ve Nesneler Arası Etkileşim Sağlamak  
OOP ile İlk ActionScript Class’ımızı Yazmak ve Dahil Etmek  
Gömülü Sistem Olarak ActionScript 3.0 Komutlarını Yazmak  
SimCotroller ile Bilgisayar Üzerinde Cihazı Simüle Etme  
SimController ile Sanal Telefonun 3D Eksen Hareketlerini Algılamak  
SimController ile Sanal Telefondan Karmaşık Parmak Dokunuşlarını Algılamak  
Touch (Dokunuşlar) Kategorisi  
Gesture (Kaydırmalar) Kategorisi  
USB Bağlantısı ile Mobil Cihaz / Cihazlar Üzerinde Test Etme  
Temel Ayarlarla APK Yayımla ve Paketleme  
Manuel Olarak APK Dosyalarını Android Cihaza Yüklemek  
Adobe Flash Pro Programına Giriş
Kullanıcı Arayüzünde Hızlı Bir Tur  
Mobil Sahne Düzeni Oluşturmak  
Tasarım Araçlarının Kullanımı  
Düzen Araçlarının Kullanımı  
Timeline, Katman ve Frame Kullanımı  
ActionScript 3.0 ile Mobil Programlama Mantığını Kavramak ve Genel Dil Yapısı
ActionScript 3.0’ı Tanıyalım  
ActionScript Kod Editörü ve Kullanımı  
Butonlar ve Movie Clip’ler  
Button  
Movie Clip  
Orijinal Nesne, Yansıyan Nesne ve Instance Name Kavramı  
ActionScript 3.0 Kod Yazma Mantığı, Keyframe ve Nesneler ile İlişkisi  
Sahne ve İç İçe Nesnelerle AS 3.0'ı İlişkilendirmek  
Olay Yöneticileri ve Fonksiyonların Kullanımı  
Mouse (Parmak) Olayları  
Klavye Olayları  
Görüntülenen Nesne Olayları  
Değişken, Sabit ve Nesne Oluşturmak  
Değişkenler  
Sabitler  
Nesneler  
trace() Komutu ile Kontrol Yapmak  
Operatörler  
Atama Operatörü  
Aritmetik Operatörler  
Aritmetik Atama Operatörleri  
Karşılaştırma Operatörleri  
Mantıksal Operatörler  
Diğer Tanımlayıcı Operatörler  
Koşullar  
if  
else if  
else  
Döngüler  
for  
while  
do while  
Timeline/Animasyon ve Sahneler Arası Geçiş Kontrolleri  
Dinamik Obje Oluşturmak  
Obje Kavramı ve Kütüphaneden Dinamik Olarak Nesne Çağırmak  
ActionScript 3.0 Dil Kütüphanesinden Obje Oluşturmak  
Sanal Klavyeden Veri Girişi Almak ve
Verileri İşlemek
Metin Kutusu Türlerini Anlamak  
Genel Stil ve Davranış Düzenlemeleri  
Cihaz Fontlarıyla ve Gömülü Fontlarla Çalışmak  
Metin Kutusunda Dinamik Veri Göstermek  
Metin Kutusunda HTML Stillerini Kullanmak  
Metin Kutularından Ekran Klavyesi ile Veri Girişi Almak  
Çok Satırlı Metin Kutularında Parmak ile Kaydırma Yaptırmak  
Örnek Proje: Kullanıcı Giriş Formu Uygulaması  
Mobil Arayüz Tasarımı ve Tema Giydirme
Uygulamaya PNG ve JPG Grafikleri Eklemek  
Vektör Grafikleri Bitmap Grafiklere Dönüştürmek  
Vektör Grafiği Bitmap Nesnesine Çevirmek  
Vektör Olan Movie Clip’e Bitmap Davranışı Vermek  
ActionScript 3.0 ile Dinamik Nesnelere Bitmap Davranışı Vermek  
Grafiklere Renk ve Filtre Efektleri Uygulamak  
PSD Formatlı Mobil Arayüz Tasarımını Uygulamaya Dahil Etme  
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Araç Çubuğu Uygulaması  
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Aktif / Pasif Butonu ile Kayan Menü Uygulaması  
Accelerometer: İvme Ölçeri Kullanmak
Cihaz İvme Ölçer Destek Kontrolü Yapmak  
Cihazın 3D Eksende Yönünü Algılamak ve İvme Ölçerden Gelen Verileri İşlemek  
Titreşimi Algılamak ve Alarm Vermek  
Cihaz ile Yüzey Arasındaki Açıyı Algılamak  
Yayımlama Ayarları ile Ekran Yönünü Sabitleme veya Otomatik Yapmak  
Ekranın Döndürülme Yönünü Tespit Etmek  
Ekran Yönüne Göre Uygulamadaki Görsel Öğeleri Yeniden Biçimlendirmek ve Konumlandırmak  
Touch API: Ekrandan Tek Dokunuşlarla
Basmaları İşlemek
Tek Parmak Hareketlerini Anlamak  
TAP ve CLICK Olaylarını Karşılaştırmak  
Parmağın Tek Dokunuşunu Algılamak  
Parmağın Uzun Süreli Dokunuşunu Algılamak  
Parmağın Çift Dokunuşunu Algılamak  
Tut ve Sürükle İşlemleri  
Aynı Anda İki ve İkiden Fazla Çoklu Dokunuş Noktalarını ve ID’lerini Tespit Etmek  
Örnek Proje: Kaydırılabilir Liste Uygulaması  
Aşama 1: Kaydırılabilir Alan  
Aşama 2: Kaydırma Çubuğu  
Aşama 3: Kaydırma Alanı İçindeki Butonlar  
MultiTouch API ve Gestures API ile
Ekrandan Karmaşık Dokunuşları İşlemek
Ekran Çoklu Dokunuş Modunu Belirlemek  
SWIPE: Kaydırma Hareketini Algılamak  
ZOOM: Çimdik ile Büyütme ve Küçültme Hareketlerini Algılamak  
ROTATE: Çift Parmak ile Döndürme Hareketini Algılamak  
PAN: Çift Parmak ile Sürükleme Hareketini Algılamak  
SoftKey: Analog Tuşları Kullanmak
MENU Tuşu ile Uygulama İçinde Menü Açtırmak  
BACK Tuşu ile Önceki İçeriklere Dönmek  
HOME/SEARCH Tuşu ile Uygulamayı Arkaplana Göndermek  
HOME/SEARH ve KAPATMA Butonu ile Uygulamayı Tamamen Sonlandırmak  
StageWebView:
Web Sayfalarını Uygulama İçinde Yayınlamak
Uygulama İçinde Web Sayfası Görüntüleme Alanı Oluşturmak  
Tarayıcı Geçmişi ile Sayfalar Arası Geçiş Yapmak ve Sayfa Başlığını Görüntülemek  
Dinamik Olarak Oluşturulan HTML5 Web İçeriklerini Görüntülemek  
Lokal (Paket İçinde Gömülü) HTML Dosyalarını Görüntülemek  
StageWebView İçinde JavaScript Kodlarını Çalıştırmak  
İletişim Araçlarını Kullanmak
Arama Listesine Numara Göndermek  
SMS Uygulamasına SMS İçeriği ve Alıcı Numarası Göndermek  
Wi-Fi ve 3G Bağlantısını Kontrol Ettirmek  
E-Mail Uygulaması ile E-Mail Mesaj, Alıcı ve Konu İçeriklerini Göndermek  
Browser Uygulaması ile URL Açtırmak  
Metin İçindeki Yazıya Tıklandığında Sayfa Açtırmak  
Metin Kutusuna Tıklandığında Sayfa Açtırmak  
Butona Tıklandığında Sayfa Açtırmak  
Sosyal Medyada İçerik Paylaştırmak  
Paylaş Butonu ve Sosyal Medya Menüsünün Hazırlanması  
Facebook’ta Paylaşmak  
Twitter’da Paylaşmak  
Google+’da Paylaşmak  
LinkedIn’de Paylaşmak  
Multimedya İşlemleri ve
Harici Varlıklarla Çalışmak
Uygulama İçinde Ses Dosyalarını Kullanmak  
Kütüphaneden Ses Yüklemek  
Harici Ses Dosyaları ile Çalışmak  
Harici Görüntü Dosyaları ile Çalışmak  
Harici SWF Dosyalarıyla Çalışmak, Harici SWF’lerin İçindeki Fonksiyonları Tetiklemek ve Veri Göndermek  
Fotoğraf Galerisine Erişmek ve Fotoğraf Açmak  
Ön ve Arka Kamera ile Gerçek Zamanlı Görüntü Almak  
Kamera ile Fotoğraf Çekmek ve Kaydetmek  
Kamera ile Video Çekmek ve Kaydetmek  
Örnek Proje: Video Player Uygulaması  
Dizin Yönetimi, Veri İşleme, SQLite Veritabanı Yönetimi ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi
Android Cihazlarda Dosya ve Dizin Yönetimi  
Klasör Varlığı Kontrolü Yapmak, Klasör Oluşturmak ve Silmek  
Klasör Oluşturmak  
Klasör Silmek  
Metin Dosyalarını Okumak, Üzerine Yazmak, Dosyayı Silmek  
Dosya Oluşturmak ve İçine Veri Yazmak  
Dosyadan Veri Okumak  
Dosyayı Silmek  
SharedObject ile Veri Kaydetmek ve Okumak  
SharedObject Nedir  
SharedObject Nesnesi Oluşturmak ve Veri Kaydetmek  
SharedObject Nesnesinden Veri Okumak  
JSON ile Çalışmak  
JSON Web Servisi ile Cihaz IP Bilgisi Öğrenmek  
JSON Web Servisi ile Gerçek Zaman Bilgisini Öğrenmek  
RSS / XML Yüklemek ve Parse Etmek  
Sunucudaki PHP’ye Veri Göndermek ve Veri Almak  
SQLite ile Veritabanı Yönetimi ve Sorgu Dili Kullanımı  
SQLite Nedir ve Neden Tercih Edilir  
SQLite Veritabanı Dosyası Oluşturmak  
Temel SQL Sorguları  
Tablo Oluşturmak  
Tablo Var mı Yok mu Kontrolü  
SQL Sorgusu Kullanmak ve Verileri Çekmek  
Tablolara Veri Kaydetmek  
Verileri Güncellemek  
Veri Silmek  
Sorgu ile Veri Çekmek  
Belirli Bir Sütuna Göre Verileri Sıralamak  
Belirli Bir Sütunda Veri Aramak ve Göre Verileri Sıralamak  
Örnek Proje: SharedObject ile Uygulamadan Çıkarken Ayarları Otomatik Kaydetmek  
Örnek Proje: WordPress Site ile Entegrasyonlu Haber Uygulaması  
Aşama 1: Haber Kutucuklarının Hazırlanması  
Aşama 2: WordPress Verilerinin İşlenmesi ve Haberleri Listelemek  
Aşama 3: Haber Detayının Gösterileceği Bileşeni Hazırlamak  
Aşama 4: Haber Kutucuklarına Etkileşim Kazandırmak  
Örnek Proje: Her Açılışta Uygulamaya Yeni Versiyon Kontrolü Yaptırmak ve Marketten Uygulama Güncelletme  
Aşama 1: Sürüm XML Dosyasını Hazırlamak  
Aşama 2: Güncelleme Denetimi ve Google Play’den Güncelleme Yapma  
Örnek Proje: SQLite Veritabanı ile Kayıt Defteri Uygulaması  
Geolocation API: GPS, Lokasyon İşlemleri ve
Google Maps Kullanımı
Anlık GPS Verilerini Okumak  
Google Maps API KEY Almak  
Google Maps’te Konumumuzu Göstermek  
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Adobe Cirrus Nedir  
Adobe Cirrus Servis Numarası Almak  
RMTP ve RTMFP Veri İletişim Modelini Kavramak  
MultiCast Veri İletim Ağ Yapısı  
UniCast ve MultiCast Topoloji Modelleri  
Point to Point (Noktadan Noktaya)  
Swarming (Toplanma)  
Live Application - Level Multicast (Canlı Uygulama – Çoklu Yayın Seviyesi)  
Distributed Data Storage (Dağınık Veri Toplama)  
Örnek Uygulama: İki Kişilik Gerçek Zamanlı Oyun Soketi Programlamak  
Mobil Programlamada Performans Yönetimi
Dinamik Movie Clip’ler Yerine Sprite Kullanmak  
Değişken Türü Tanımlamalarını Uygun Seçmek  
Döngüleri Kullanırken Performans Kazanmak  
Array Yerine Vector Kullanmak  
FrameRate Değerini Optimum Değerde Kullanmak  
ENTER_FRAME Yerine Timer Nesnesi Kullanmak  
Kullanılmayan Olay Yöneticilerini Sonlandırmak  
Gereksiz Öğelerden Mouse Etkileşimini Kaldırmak  
Sahne Dışı Öğeleri Görünmez Yapmak  
Dinamik Metin Kutularında += Operatörü Yerine appendText() Metodunu Kullanmak  
Kullanılmayan Değişkenleri null ile Boyutsuzlaştırmak  
GPU Render Modunu Kullanmak  
Mobil Tasarımda ve Animasyonlarda
Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Vektörel Çizimler Yerine Bitmap Görseller ile Performans Kazanmak  
Gereksiz Transparan Görsellerden Kaçınmak  
TileMap Tekniği ile Büyük Ölçekli Görsellerle Çalışmak  
Gereksiz Efektlerinden Kaçınmak  
Vektörel Çizimleri ve Metinleri Bitmap’e Çevirmek  
Ses Dosyası Formatı Seçiminde Dikkatli Olmak  
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve
Manuel Olarak Manifesto Düzenlemeleri
Uygulama Paketleme Süreci  
General: Genel Ayarlar  
Deployment: Paketleme Ayarları  
Icons: Uygulama İkonlarını Düzenlemek  
Permissions: Yetkilendirmeler, Manuel Yetkilendirme ve Dil Genişletme  
Languages: Diller  
Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Google Play ve Google Play Store Developer Nedir  
Google Play Store Developer Hesabı Oluşturmak  
Google Play Store Developer Console’u Hızlıca Tanımak  
Mobil Uygulamayı Google Play’e Eklemek, Gerekli Tanım Verilerinin ve Görsel Öğelerinin Yüklenmesi  
Ürün Bilgileri  
Grafik Öğeleri  
Kategorizasyon  
Kişi Ayrıntıları  
Gizlilik Politikası  
Olası Yükleme ve Uygulama Yayınlama Sorunlarının Tespiti ve Çözümü  
Beta / Alfa Beta Test Türünü ve Kullanıcı Gruplarını Belirlemek  
İstatistik Takibi  
Olaylar ve Yorumların Takibi  
NatIve ExtensIons (AIr for NatIve ExtensIons) Paketleri ile Daha Güçlü Mobil Uygulamalar Geliştirmek
Native Extensions Nedir ve Nasıl Çalışır  
Native Extensions Mobil Sistem Desteği  
Native Extensions (ANE) Paketleri Mobil Uygulamaya Nasıl Dahil Edilir  
Örnek ANE Kullanımları  
AdMob Native Extension ile Mobil Reklam Gösterimi  
AdMob Nedir  
AdMob Hesabı Açmak ve Reklam Tanımlamak  
AdMob.ANE ile Mobil Uygulamada Reklam Gösterim Uygulaması  
Sonsöz  
Yazar Hakkında  
 


Aysan Ethem Narman
Mayıs 2019
50.00 TL
Sepete Ekle
Mehmet Akif Arvas
Ocak 2019
39.90 TL
Sepete Ekle
Mustafa Başer
Ocak 2019
55.56 TL
Sepete Ekle
Emin Borandağ ...
Aralık 2018
30.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  
İkinci Baskıya Önsöz  
DVD Hakkında  
Android Mobil Programlamaya Giriş
Adobe Flash Pro ile Gelişen Mobil Programlama  
Mobil Programlamada Adobe Flash Pro ve Adobe AIR Kullanmanın Avantajları  
Flash’ın Mobil Cihazlardaki Hakimiyeti ve Neler Yapabildiği  
Gerekli Yazılımların Yüklenmesi ve Hazırlıklar
Adobe Flash Pro’nun Kurulması  
Adobe AIR SDK & Compiler Kurulumu ve Adobe Flash Pro’da Sürüm Güncelleme  
Kitabın İşleyişi ve Örnekler Hakkında  
APK Dosyalarının İçeriği  
İlk Uygulamamızı Hazırlıyoruz ve Çalıştırıyoruz
Mobil Uygulama Şablonları  
Yeni Bir AIR for Android Projesi Başlatmak ve Sahne Düzenini Oluşturmak  
Birkaç Görsel Öğe Eklemek ve Nesneler Arası Etkileşim Sağlamak  
OOP ile İlk ActionScript Class’ımızı Yazmak ve Dahil Etmek  
Gömülü Sistem Olarak ActionScript 3.0 Komutlarını Yazmak  
SimCotroller ile Bilgisayar Üzerinde Cihazı Simüle Etme  
SimController ile Sanal Telefonun 3D Eksen Hareketlerini Algılamak  
SimController ile Sanal Telefondan Karmaşık Parmak Dokunuşlarını Algılamak  
Touch (Dokunuşlar) Kategorisi  
Gesture (Kaydırmalar) Kategorisi  
USB Bağlantısı ile Mobil Cihaz / Cihazlar Üzerinde Test Etme  
Temel Ayarlarla APK Yayımla ve Paketleme  
Manuel Olarak APK Dosyalarını Android Cihaza Yüklemek  
Adobe Flash Pro Programına Giriş
Kullanıcı Arayüzünde Hızlı Bir Tur  
Mobil Sahne Düzeni Oluşturmak  
Tasarım Araçlarının Kullanımı  
Düzen Araçlarının Kullanımı  
Timeline, Katman ve Frame Kullanımı  
ActionScript 3.0 ile Mobil Programlama Mantığını Kavramak ve Genel Dil Yapısı
ActionScript 3.0’ı Tanıyalım  
ActionScript Kod Editörü ve Kullanımı  
Butonlar ve Movie Clip’ler  
Button  
Movie Clip  
Orijinal Nesne, Yansıyan Nesne ve Instance Name Kavramı  
ActionScript 3.0 Kod Yazma Mantığı, Keyframe ve Nesneler ile İlişkisi  
Sahne ve İç İçe Nesnelerle AS 3.0'ı İlişkilendirmek  
Olay Yöneticileri ve Fonksiyonların Kullanımı  
Mouse (Parmak) Olayları  
Klavye Olayları  
Görüntülenen Nesne Olayları  
Değişken, Sabit ve Nesne Oluşturmak  
Değişkenler  
Sabitler  
Nesneler  
trace() Komutu ile Kontrol Yapmak  
Operatörler  
Atama Operatörü  
Aritmetik Operatörler  
Aritmetik Atama Operatörleri  
Karşılaştırma Operatörleri  
Mantıksal Operatörler  
Diğer Tanımlayıcı Operatörler  
Koşullar  
if  
else if  
else  
Döngüler  
for  
while  
do while  
Timeline/Animasyon ve Sahneler Arası Geçiş Kontrolleri  
Dinamik Obje Oluşturmak  
Obje Kavramı ve Kütüphaneden Dinamik Olarak Nesne Çağırmak  
ActionScript 3.0 Dil Kütüphanesinden Obje Oluşturmak  
Sanal Klavyeden Veri Girişi Almak ve
Verileri İşlemek
Metin Kutusu Türlerini Anlamak  
Genel Stil ve Davranış Düzenlemeleri  
Cihaz Fontlarıyla ve Gömülü Fontlarla Çalışmak  
Metin Kutusunda Dinamik Veri Göstermek  
Metin Kutusunda HTML Stillerini Kullanmak  
Metin Kutularından Ekran Klavyesi ile Veri Girişi Almak  
Çok Satırlı Metin Kutularında Parmak ile Kaydırma Yaptırmak  
Örnek Proje: Kullanıcı Giriş Formu Uygulaması  
Mobil Arayüz Tasarımı ve Tema Giydirme
Uygulamaya PNG ve JPG Grafikleri Eklemek  
Vektör Grafikleri Bitmap Grafiklere Dönüştürmek  
Vektör Grafiği Bitmap Nesnesine Çevirmek  
Vektör Olan Movie Clip’e Bitmap Davranışı Vermek  
ActionScript 3.0 ile Dinamik Nesnelere Bitmap Davranışı Vermek  
Grafiklere Renk ve Filtre Efektleri Uygulamak  
PSD Formatlı Mobil Arayüz Tasarımını Uygulamaya Dahil Etme  
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Araç Çubuğu Uygulaması  
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Aktif / Pasif Butonu ile Kayan Menü Uygulaması  
Accelerometer: İvme Ölçeri Kullanmak
Cihaz İvme Ölçer Destek Kontrolü Yapmak  
Cihazın 3D Eksende Yönünü Algılamak ve İvme Ölçerden Gelen Verileri İşlemek  
Titreşimi Algılamak ve Alarm Vermek  
Cihaz ile Yüzey Arasındaki Açıyı Algılamak  
Yayımlama Ayarları ile Ekran Yönünü Sabitleme veya Otomatik Yapmak  
Ekranın Döndürülme Yönünü Tespit Etmek  
Ekran Yönüne Göre Uygulamadaki Görsel Öğeleri Yeniden Biçimlendirmek ve Konumlandırmak  
Touch API: Ekrandan Tek Dokunuşlarla
Basmaları İşlemek
Tek Parmak Hareketlerini Anlamak  
TAP ve CLICK Olaylarını Karşılaştırmak  
Parmağın Tek Dokunuşunu Algılamak  
Parmağın Uzun Süreli Dokunuşunu Algılamak  
Parmağın Çift Dokunuşunu Algılamak  
Tut ve Sürükle İşlemleri  
Aynı Anda İki ve İkiden Fazla Çoklu Dokunuş Noktalarını ve ID’lerini Tespit Etmek  
Örnek Proje: Kaydırılabilir Liste Uygulaması  
Aşama 1: Kaydırılabilir Alan  
Aşama 2: Kaydırma Çubuğu  
Aşama 3: Kaydırma Alanı İçindeki Butonlar  
MultiTouch API ve Gestures API ile
Ekrandan Karmaşık Dokunuşları İşlemek
Ekran Çoklu Dokunuş Modunu Belirlemek  
SWIPE: Kaydırma Hareketini Algılamak  
ZOOM: Çimdik ile Büyütme ve Küçültme Hareketlerini Algılamak  
ROTATE: Çift Parmak ile Döndürme Hareketini Algılamak  
PAN: Çift Parmak ile Sürükleme Hareketini Algılamak  
SoftKey: Analog Tuşları Kullanmak
MENU Tuşu ile Uygulama İçinde Menü Açtırmak  
BACK Tuşu ile Önceki İçeriklere Dönmek  
HOME/SEARCH Tuşu ile Uygulamayı Arkaplana Göndermek  
HOME/SEARH ve KAPATMA Butonu ile Uygulamayı Tamamen Sonlandırmak  
StageWebView:
Web Sayfalarını Uygulama İçinde Yayınlamak
Uygulama İçinde Web Sayfası Görüntüleme Alanı Oluşturmak  
Tarayıcı Geçmişi ile Sayfalar Arası Geçiş Yapmak ve Sayfa Başlığını Görüntülemek  
Dinamik Olarak Oluşturulan HTML5 Web İçeriklerini Görüntülemek  
Lokal (Paket İçinde Gömülü) HTML Dosyalarını Görüntülemek  
StageWebView İçinde JavaScript Kodlarını Çalıştırmak  
İletişim Araçlarını Kullanmak
Arama Listesine Numara Göndermek  
SMS Uygulamasına SMS İçeriği ve Alıcı Numarası Göndermek  
Wi-Fi ve 3G Bağlantısını Kontrol Ettirmek  
E-Mail Uygulaması ile E-Mail Mesaj, Alıcı ve Konu İçeriklerini Göndermek  
Browser Uygulaması ile URL Açtırmak  
Metin İçindeki Yazıya Tıklandığında Sayfa Açtırmak  
Metin Kutusuna Tıklandığında Sayfa Açtırmak  
Butona Tıklandığında Sayfa Açtırmak  
Sosyal Medyada İçerik Paylaştırmak  
Paylaş Butonu ve Sosyal Medya Menüsünün Hazırlanması  
Facebook’ta Paylaşmak  
Twitter’da Paylaşmak  
Google+’da Paylaşmak  
LinkedIn’de Paylaşmak  
Multimedya İşlemleri ve
Harici Varlıklarla Çalışmak
Uygulama İçinde Ses Dosyalarını Kullanmak  
Kütüphaneden Ses Yüklemek  
Harici Ses Dosyaları ile Çalışmak  
Harici Görüntü Dosyaları ile Çalışmak  
Harici SWF Dosyalarıyla Çalışmak, Harici SWF’lerin İçindeki Fonksiyonları Tetiklemek ve Veri Göndermek  
Fotoğraf Galerisine Erişmek ve Fotoğraf Açmak  
Ön ve Arka Kamera ile Gerçek Zamanlı Görüntü Almak  
Kamera ile Fotoğraf Çekmek ve Kaydetmek  
Kamera ile Video Çekmek ve Kaydetmek  
Örnek Proje: Video Player Uygulaması  
Dizin Yönetimi, Veri İşleme, SQLite Veritabanı Yönetimi ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi
Android Cihazlarda Dosya ve Dizin Yönetimi  
Klasör Varlığı Kontrolü Yapmak, Klasör Oluşturmak ve Silmek  
Klasör Oluşturmak  
Klasör Silmek  
Metin Dosyalarını Okumak, Üzerine Yazmak, Dosyayı Silmek  
Dosya Oluşturmak ve İçine Veri Yazmak  
Dosyadan Veri Okumak  
Dosyayı Silmek  
SharedObject ile Veri Kaydetmek ve Okumak  
SharedObject Nedir  
SharedObject Nesnesi Oluşturmak ve Veri Kaydetmek  
SharedObject Nesnesinden Veri Okumak  
JSON ile Çalışmak  
JSON Web Servisi ile Cihaz IP Bilgisi Öğrenmek  
JSON Web Servisi ile Gerçek Zaman Bilgisini Öğrenmek  
RSS / XML Yüklemek ve Parse Etmek  
Sunucudaki PHP’ye Veri Göndermek ve Veri Almak  
SQLite ile Veritabanı Yönetimi ve Sorgu Dili Kullanımı  
SQLite Nedir ve Neden Tercih Edilir  
SQLite Veritabanı Dosyası Oluşturmak  
Temel SQL Sorguları  
Tablo Oluşturmak  
Tablo Var mı Yok mu Kontrolü  
SQL Sorgusu Kullanmak ve Verileri Çekmek  
Tablolara Veri Kaydetmek  
Verileri Güncellemek  
Veri Silmek  
Sorgu ile Veri Çekmek  
Belirli Bir Sütuna Göre Verileri Sıralamak  
Belirli Bir Sütunda Veri Aramak ve Göre Verileri Sıralamak  
Örnek Proje: SharedObject ile Uygulamadan Çıkarken Ayarları Otomatik Kaydetmek  
Örnek Proje: WordPress Site ile Entegrasyonlu Haber Uygulaması  
Aşama 1: Haber Kutucuklarının Hazırlanması  
Aşama 2: WordPress Verilerinin İşlenmesi ve Haberleri Listelemek  
Aşama 3: Haber Detayının Gösterileceği Bileşeni Hazırlamak  
Aşama 4: Haber Kutucuklarına Etkileşim Kazandırmak  
Örnek Proje: Her Açılışta Uygulamaya Yeni Versiyon Kontrolü Yaptırmak ve Marketten Uygulama Güncelletme  
Aşama 1: Sürüm XML Dosyasını Hazırlamak  
Aşama 2: Güncelleme Denetimi ve Google Play’den Güncelleme Yapma  
Örnek Proje: SQLite Veritabanı ile Kayıt Defteri Uygulaması  
Geolocation API: GPS, Lokasyon İşlemleri ve
Google Maps Kullanımı
Anlık GPS Verilerini Okumak  
Google Maps API KEY Almak  
Google Maps’te Konumumuzu Göstermek  
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Adobe Cirrus Nedir  
Adobe Cirrus Servis Numarası Almak  
RMTP ve RTMFP Veri İletişim Modelini Kavramak  
MultiCast Veri İletim Ağ Yapısı  
UniCast ve MultiCast Topoloji Modelleri  
Point to Point (Noktadan Noktaya)  
Swarming (Toplanma)  
Live Application - Level Multicast (Canlı Uygulama – Çoklu Yayın Seviyesi)  
Distributed Data Storage (Dağınık Veri Toplama)  
Örnek Uygulama: İki Kişilik Gerçek Zamanlı Oyun Soketi Programlamak  
Mobil Programlamada Performans Yönetimi
Dinamik Movie Clip’ler Yerine Sprite Kullanmak  
Değişken Türü Tanımlamalarını Uygun Seçmek  
Döngüleri Kullanırken Performans Kazanmak  
Array Yerine Vector Kullanmak  
FrameRate Değerini Optimum Değerde Kullanmak  
ENTER_FRAME Yerine Timer Nesnesi Kullanmak  
Kullanılmayan Olay Yöneticilerini Sonlandırmak  
Gereksiz Öğelerden Mouse Etkileşimini Kaldırmak  
Sahne Dışı Öğeleri Görünmez Yapmak  
Dinamik Metin Kutularında += Operatörü Yerine appendText() Metodunu Kullanmak  
Kullanılmayan Değişkenleri null ile Boyutsuzlaştırmak  
GPU Render Modunu Kullanmak  
Mobil Tasarımda ve Animasyonlarda
Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Vektörel Çizimler Yerine Bitmap Görseller ile Performans Kazanmak  
Gereksiz Transparan Görsellerden Kaçınmak  
TileMap Tekniği ile Büyük Ölçekli Görsellerle Çalışmak  
Gereksiz Efektlerinden Kaçınmak  
Vektörel Çizimleri ve Metinleri Bitmap’e Çevirmek  
Ses Dosyası Formatı Seçiminde Dikkatli Olmak  
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve
Manuel Olarak Manifesto Düzenlemeleri
Uygulama Paketleme Süreci  
General: Genel Ayarlar  
Deployment: Paketleme Ayarları  
Icons: Uygulama İkonlarını Düzenlemek  
Permissions: Yetkilendirmeler, Manuel Yetkilendirme ve Dil Genişletme  
Languages: Diller  
Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Google Play ve Google Play Store Developer Nedir  
Google Play Store Developer Hesabı Oluşturmak  
Google Play Store Developer Console’u Hızlıca Tanımak  
Mobil Uygulamayı Google Play’e Eklemek, Gerekli Tanım Verilerinin ve Görsel Öğelerinin Yüklenmesi  
Ürün Bilgileri  
Grafik Öğeleri  
Kategorizasyon  
Kişi Ayrıntıları  
Gizlilik Politikası  
Olası Yükleme ve Uygulama Yayınlama Sorunlarının Tespiti ve Çözümü  
Beta / Alfa Beta Test Türünü ve Kullanıcı Gruplarını Belirlemek  
İstatistik Takibi  
Olaylar ve Yorumların Takibi  
NatIve ExtensIons (AIr for NatIve ExtensIons) Paketleri ile Daha Güçlü Mobil Uygulamalar Geliştirmek
Native Extensions Nedir ve Nasıl Çalışır  
Native Extensions Mobil Sistem Desteği  
Native Extensions (ANE) Paketleri Mobil Uygulamaya Nasıl Dahil Edilir  
Örnek ANE Kullanımları  
AdMob Native Extension ile Mobil Reklam Gösterimi  
AdMob Nedir  
AdMob Hesabı Açmak ve Reklam Tanımlamak  
AdMob.ANE ile Mobil Uygulamada Reklam Gösterim Uygulaması  
Sonsöz  
Yazar Hakkında  
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2019