1. ULUSLARARASI HAVA TAŞIMACILIĞINDA TAŞIYICININ SORUMLULUĞUNA İLİŞKİN DÜZENLEMELER VE UYGULANMA ŞARTLARI
1.1. Taşıyıcının Sorumluluğunu Düzenleyen Hükümler
1.1.2. 1929 tarihli Varşova Konvansiyonu, Tadil ve Ek Protokolleri (Varşova/Lahey Sistemi)
1.1.2.1. 1929 tarihli Varşova Konvansiyonu
1.1.2.2. 1955 tarihli Lahey Protokolü
1.1.2.3. 1961 tarihli Guadalajara Ek Konvansiyonu
1.1.2.4. 1971 tarihli Guatemala City Protokolü
1.1.2.5. 1975 tarihli Montreal Protokolleri
1.1.3. 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu
1.1.3.1. 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu Öncesinde Yaşanan Gelişmeler
1.1.3.2. 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu’nun Hazırlanması
1.1.4.2. Mahkemenin Kendi Hukuku (Lex Fori)
1.1.4.3. Sözleşme ile Belirlenen Hukuk
1.1.4.4. Milletlerarası Özel Hukuk Bağlama Kurallarına Göre Uygulanacak Hukuk
1.2.2. Taraflar Arasında Bir Taşıma Sözleşmesi Bulunmalıdır
1.2.3. Taşıma Uluslararası Nitelikte Olmalıdır
1.2.4. Taşıma Hava Aracı ile Yapılmalıdır
1.2.5. Taşıma Ücret Karşılığında Yapılmalıdır
1.2.6. Taşımanın Konusu Yolcu, Bagaj veya Yük Olmalıdır
2. ULUSLARARASI HAVA TAŞIMALARI BAKIMINDAN TAŞIYICI
3. TAŞIYICININ SORUMLU OLDUĞU HALLER
3.2. Yolcunun Ölümü veya Yaralanması
3.2.3.3. Kazanın Belirli Bir Süre İçinde Meydana Gelmesi
3.2.1.3.2. Biniş İşlemleri Sırasında
3.2.1.3.4. İniş İşlemleri Sırasında
3.3. Bagaj veya Yükün Ziyaı veya Hasara Uğraması
3.3.1.2. Zarara Sebep Olan Olay
3.3.1.3. Zarara Sebep Olan Olayın Havayoluyla Taşıma Sırasında Meydana Gelmesi
3.4. Yolcu, Bagaj ve Yük Taşımasındaki Gecikme
4. TAŞIYICININ ADAMLARININ FİİLLERİNDEN DOĞAN SORUMLULUĞU
4.1. Taşıyıcının Adamları Kavramı
4.1.2. Taşıyıcının Tabiyetinde Bulunan Kişiler
4.1.3. Taşıyıcının Hizmetlerinden Yararlandığı Kişiler
4.2. Sorumluluğun Şartları
5. TAŞIYICININ SORUMLULUKTAN KURTULMASI
5.2.2. Varşova/Lahey Konvansiyonu’na Göre
5.2.3. 1975 tarihli 4 Numaralı Montreal Protokolü’ne Göre
5.2.4. 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu’na Göre
5.4. Belirli Süreler İçerisinde Hasar İhbarında Bulunulmaması
5.5. Belirli Bir Süre İçinde Dava Açılmaması
5.6. Sorumsuzluk Kayıtları
6. TAŞIYICININ SORUMLULUĞUNDAN DOĞAN TAZMİNAT DAVASI
6.2.1.1. Yolcunun Ölümü veya Yaralanması Halinde
6.2.1.2. Bagaj veya Yükün Ziyaı veya Hasara Uğraması Halinde
6.2.1.3. Yolcu, Bagaj ve Yükün Taşınmasındaki Gecikme Halinde
6.2.2.2. Taşıyıcının Adamları
6.3.2. Miktar ile Sınırlı Sorumluluk İlkesinin Uygulandığı Haller
6.3.2.2. Taşıyıcının Sorumlu Olduğu Haller Bakımından Öngörülen Miktar Sınırları
6.3.2.3. Miktar Sınırlarında Esas Alınan Değerler
6.3.3. Miktar ile Sınırlı Sorumluluk İlkesinin Uygulanmadığı Haller
6.3.3.2. Taşıyıcının veya Adamlarının Belirli Nitelikteki Davranışları
6.3.3.2.1. Varşova/Lahey Konvansiyonu’na Göre
6.3.3.2.2. 1975 tarihli 4 Numaralı Montreal Protokolü’ne Göre
6.3.3.2.3. 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu’na Göre
6.3.3.3. Taşıma Belgelerinin Düzenlenmemesi veya Gerekli Kayıtları İçermemesi
6.3.3.3.1. Varşova/Lahey Konvansiyonu’na Göre
6.3.3.3.2. 1975 tarihli 4 Numaralı Montreal Protokolü’ne Göre
6.3.3.3.3. 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu’na Göre