Öğretim Programları Temelinde Yer Bilimleri ve Astronomi Salih Çepni, Mehmet Altan Kurnaz, Tülay Şenel Çoruhlu  - Kitap

Öğretim Programları Temelinde Yer Bilimleri ve Astronomi

1. Baskı, 
Şubat 2012
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
374
Barkod:
9786053642473
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
İlk ve ortaöğretim ders programlarında gerçekleştirilen değişimlerin ışığında YÖK eğitim fakültelerinin programlarının değiştirilmesi gerektiğini belirterek eğitim fakültelerinin de katkılarıyla yeni düzenlemelere gitmiştir. Bu anlamda eğitim fakültelerin programlarına ilk ve ortaöğretim programlarına paralel yeni dersler eklenmiştir. Bunlardan biri de Fen Bilgisi Öğretmenliği programına yeni konulan Astronomi dersidir. Bu dersle yeni yetişecek öğretmen adaylarının ilk ve ortaöğretim düzeyindeki astronomiyle ilgili konu ve kavramları özümsemiş adayların yetiştirilmesi planlanmaktadır. Mevcut durumda ilk ve ortaöğretim öğretim programlarının astronomi konu ve kavramlarıyla paralel ve Fen Bilgisi Öğretmenliği (ve hatta Fizik Öğretmenliği) programına uygun olarak hazırlanmış bir ders kitabının veya materyalin olmadığı tespit edilmiştir.
Bundan dolayı bu ders farklı eğitim fakültelerinde çeşitli şekillerde verilmektedir. Bazı fakültelerde, astronomi bölümleri için hazırlanmış kitapların okutulduğu, bazı fakültelerdeyse öğretmen adaylarının uzay ve evren hakkındaki serbest sunularıyla derslerin işlendiği görülmektedir. Hazırlamış olduğumuz bu materyal temel astronomi konu ve kavramlarının geçtiği Hayat Bilgisi, Fen ve Teknoloji ve Fizik dersleri öğretim programları paralelindedir. Bu yönüyle öğretmen adaylarına temel astronomi konu ve kavramlarını öğrenirken neyi öğreteceklerini de sunmaktadır. Bu nedenle kitap, öğretmen adaylarının yetiştirilmesinde başucu kaynaklarından biri olarak kullanılacağına inanılarak hazırlanmıştır.
Bu kitap, ilk ve ortaöğretim programlarımızdaki astronomiyle ilişkili tüm konu ve kavramlar kazanımlarda istenilen derinliği yansıtacak nitelikte yazılmaya çalışılmıştır. Kitabın aynı zamanda aktif olarak öğretmenlik yapan ve öğretmenlik eğitimleri sürecinde temel astronomi konularıyla ilgili dersleri alamayan Fen ve Teknoloji ve Fizik öğretmenleri içinde kaynak bir kitap olabileceği düşünülmüştür.