Güvenlik Yönetimi Turgut Göksu, Hasan Hüseyin Çevik, Orhan Filiz, Serdar Kenan Gül  - Kitap
3. Baskı, 
Ekim 2011
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
344
Barkod:
9789750216695
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
325,00
İndirimli (%86):
45,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Bu kitap Türkiye'de bir ilk olarak güvenliğin yönetilmesi boyutunu ele almakta ve mümkün olduğu kadar detaylandırmaktadır. Güvenlik yönetimi alanında bir el kitabı nitelendiğindeki bu çalışma, genelde iç güvenlik, özelde polislikle ilgili olmak üzere kolluk teşkilatlanması, ilkeler, yönetim teknikleri ve güvenlik yönetimi alanındaki diğer konulan incelemiştir.
Bu bağlamda Türkiye'deki kolluk yapılanması, devlet, toplum, kolluk, polis, kriz ve stres yönetimi, motivasyon, demokrasi, hukukun üstünlüğü, stratejik yönetim, performans yönetimi, hesap verebilirlik, verimlilik, etkililik, liderlik ve özel güvenlik yönetimi gibi konular bu kitapta tartışılmıştır. Kitabın hedef kitlesi lisans ve lisansüstü öğrenciler ile güvenlik alanına ilgi duyanlardır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Türkiye'de Genel Kolluk Teşkilatları
.
Demokratik Devlette Polisin Yeri ve Rolü
.
Türk Polis Teşkilatının Örgüt Teorileri Açısından Analizi
.
Özel Güvenlik Yönetimi
.
Türkiye'de Polis Davranışı
.
Demokrasi, Hukukun Üstünlüğü ve Güvenlik Kurumları
.
Kamuda ve İç Güvenlikte Hesap Verebilirlik
.
Verimlilik ve Etkililik
.
Güvenlik Birimlerinde Liderlik
.
Motivasyon
.
İyi İnsan, İyi Vatandaş, İyi Polis
.
Stratejik Yönetim
.
Performans Yönetimi
.
Kriz Yönetimi
.
Stres Yönetimi
.
Bilgi Yönetimi
.
Zaman ve Toplantı Yönetimi
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
TÜRKİYE’DE GENEL KOLLUK TEŞKİLATLARI
GİRİŞ 
17
TÜRKİYE’DE KOLLUK TEŞKİLATLARINA GENEL BAKIŞ 
17
POLİS TEŞKİLATI 
18
Polis Tarihi 
18
Polis Teşkilatı ve Yönetimi 
20
JANDARMA TEŞKİLATI 
26
Jandarma Tarihi 
26
Jandarma Teşkilatı ve Yönetimi 
27
SAHİL GÜVENLİK TEŞKİLATI 
30
Sahil Güvenlik Teşkilatı Tarihi 
30
Sahil Güvenlik Teşkilatı ve Yönetimi 
31
GÜMRÜK MUHAFAZA TEŞKİLATI 
33
SONUÇ 
34
DEMOKRATİK DEVLETTE POLİSİN YERİ VE ROLÜ
GİRİŞ 
35
MODERN DEVLETLE İLGİLİ GENEL DÜŞÜNCELER 
35
GÜÇLÜ DEVLET- ZAYIF DEVLET AYIRIMI 
37
TÜRKİYE’DE DEVLET, TOPLUM VE BÜROKRASİ 
37
TÜRKİYE’DE DEVLET VE POLİS (KOLLUK) 
39
Polis, Kamu Düzeni ve Yasaların Uygulanması 
40
Modernleşme ve Polis Teşkilatı 
40
Türkiye’de Devlet ve Yönetim Anlayışının Polis Teşkilatı Uygulamalarına Yansımaları 
41
SONUÇ 
43
TÜRK POLİS TEŞKİLATININ ÖRGÜT TEORİLERİ AÇISINDAN ANALİZİ
GİRİŞ 
45
BÜROKRASİYLE (ÖRGÜTLE) İLGİLİ TEORİK AÇIKLAMALAR VE TARTIŞMALAR 
45
YÖNETİME KLASİK YAKLAŞIMLAR 
46
YÖNETİME DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR 
49
YÖNETİME ÇAĞDAŞ (BÜTÜNSEL VE ÇOK BOYUTLU) YAKLAŞIMLAR 
53
YÖNETİME EKONOMİK YAKLAŞIMLAR 
56
YÖNETİM AÇIKLAMALARINDA YENİ GELİŞMELER: ÖRGÜTSEL KÜLTÜR YAKLAŞIMI, ÖRGÜTLER ARASI İLİŞKİLER VE POST-MODERN DEĞİŞİMLER 
59
TÜRK POLİS TEŞKİLATININ BU TEORİLER IŞIĞINDA ANALİZİ 
62
SONUÇ 
68
ÖZEL GÜVENLİK YÖNETİMİ
GİRİŞ 
71
ÖZEL GÜVENLİĞİN ORTAYA ÇIKIŞI, GELİŞİMİ VE NİTELİĞİ 
71
ÖZEL GÜVENLİK KURULUŞLARININ GÖREV ALANLARI 
74
ÖZEL GÜVENLİK KURULUŞLARININ YETKİLERİ VE SORUMLULUKLARI 
77
Mülki İdare Amirlerinin Yetkisi 
78
Önleyici Arama Yapılması 
79
Doğal Afet Hallerinde Yardım Yükümlülüğü 
79
Suça El Koyma 
80
Özel Güvenliğin Zor Kullanma Yetkisi 
80
Özel Güvenliğin Silah Taşıma ve Kullanma Yetkisi 
83
ÖZEL GÜVENLİK YAPILANMASI 
87
ÖZEL GÜVENLİK EĞİTİMİ VE PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİ 
88
ÖZEL GÜVENLİĞİN DENETİMİ 
93
Özel Güvenliğin İç Denetimi 
93
Özel Güvenliğin Dış Denetimi 
95
Özel Güvenliğin Yargı Denetimi 
99
SONUÇ 
101
TÜRKİYE’DE POLİS DAVRANIŞI
GİRİŞ 
103
TÜRK KAMU YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ 
103
TÜRKİYE’DE POLİS DAVRANIŞLARINA YÖNETİM YAPISININ ETKİSİ 
105
Aşırı Merkeziyetçi Üniter Devlet Olmanın Etkisi 
105
Ayrı Bir Yargılama Sistemine (İdari Yargıya) Tabi Olmanın Etkisi 
107
“Geleneksel” ve “Hukuki-Rasyonel” Özelliklerin Bir Arada Bulunmasının Etkisi 
108
Osmanlı’nın Devamı Olmanın Etkisi 
110
“Gizlilik Esası”nın Etkisi 
111
Sosyal Kökenin Etkisi 
112
POLİSİN DİĞER DAVRANIŞLARI 
115
Yapılan İşin Niteliğinin Etkisi 
115
Batıcılık ve Batıya Özenti 
118
Sorumluluk Duygusu ve Her İşle İlgilenme 
118
SONUÇ 
120
DEMOKRASİ, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE GÜVENLİK KURUMLARI
GİRİŞ 
121
DEMOKRASİ VE HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ İLKESİ 
121
KAMU YÖNETİMİ UYGULAMALARI, DEMOKRASİ VE HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ İLKESİ 
124
Kamu Yönetimi Uygulamaları ve Demokrasi 
124
Kamu Yönetimi Uygulamaları ve Hukukun Üstünlüğü İlkesi 
126
DEMOKRASİ VE HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ AÇISINDAN GÜVENLİK GÜÇLERİNİN UYGULAMALARI 
127
SONUÇ 
128
KAMUDA VE İÇ GÜVENLİKTE HESAP VEREBİLİRLİK
GİRİŞ 
131
HESAP VEREBİLİRLİĞİN TANIMI 
131
ETKİLİ HESAP VEREBİLİRLİK PRENSİPLERİ 
132
HESAP VEREBİLİRLİK TÜRLERİ 
134
Yapısına Göre Hesap Verebilirlik Türleri 
134
Dikey Hesap Verebilirlik 
134
Yatay Hesap Verebilirlik 
134
Niteliğine Göre Hesap Verebilirlik Türleri 
135
Siyasi Hesap Verebilirlik 
135
Hukuki Hesap Verebilirlik 
135
Yönetsel (İdari) Hesap Verebilirlik 
136
Kamusal (Kamuoyuna) Hesap Verebilirlik 
136
YENİ KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI VE HESAP VEREBİLİRLİK 
137
HESAP VEREBİLİRLİK İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER 
139
4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu 
139
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu 
139
5176 Sayılı Kanunla Kurulan Kamu Görevlileri Etik Kurulu 
140
KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) 
142
KOLLUK ETİK İLKELERİ 
143
AVRUPA POLİS ETİĞİ KURALLARI (APEK) 
144
SONUÇ 
146
VERİMLİLİK VE ETKİLİLİK
GİRİŞ 
149
VERİMLİLİĞİN TANIMI, UNSURLARI VE ÖNEMİ 
149
VERİMLİLİĞE EKONOMİK TEORİ AÇISINDAN YAKLAŞIM 
152
VERİMLİLİK AYRIMLARI 
154
Ekonomik Verimlilik- Teknik Verimlilik 
155
Faaliyet Verimliliği ve Uyum Verimliliği 
155
Verimlilik ve Etkililik 
156
TÜRKİYE’DE VERİMLİLİK VE ETKİLİLİK 
156
Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) 
157
Türk Kamu Yönetiminde Verimlilik ve Etkililik 
158
Polis Teşkilatı ve Polis Teşkilatında Verimlilik ve Etkililik 
160
EMNİYET TEŞKİLATINDA PERSONELİN VE BİRİMLERİN VERİMLİLİK VE ETKİLİLİKLERİNİN SAĞLANMASI VE ÖLÇÜLMESİ 
161
SONUÇ 
163
GÜVENLİK BİRİMLERİNDE LİDERLİK
GİRİŞ 
165
YÖNETİCİLİK VE LİDERLİK: KAVRAMSAL ÇERÇEVE 
165
LİDERLİK TEORİLERİ 
167
SORUN MERKEZLİ YAKLAŞIM (ÜÇ TARZ-I İDARE(Cİ)) 
169
GÜVENLİK SEKTÖRÜNÜN YÖNETİMİNDE LİDERLİK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER 
172
Politika Üretme 
172
Çözüm Üretememede Öğrenilmiş Çaresizliğin Rolü 
172
Vizyon-Misyon 
172
Değişim 
173
Demokrasi 
173
Eleştiri Hassasiyet 
174
Sorumluluk 
174
Güven, Anlama 
174
Personelle İç İçe Olma 
174
Algı Yönetimi 
175
Adalet 
175
Alt Kültür 
175
LİDERLERİN FONKSİYONLARI 
176
ETKİLİ LİDERLERİN ÖZELLİKLERİ 
178
SONUÇ 
180
MOTİVASYON
GİRİŞ 
181
MOTİVASYONUN TEMELİ OLARAK GÜDÜ (SAİK, MOTİVE), DÜRTÜ (DRIVE) VE İÇGÜDÜLER (INSTINCT) 
181
GÜDÜ TÜRLERİ 
182
Fizyolojik Güdüler 
182
Sosyal Güdüler 
182
Psikolojik Güdüler 
182
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) 
183
MOTİVASYON TEORİLERİ 
186
Geleneksel Teori 
186
Kapsam Teorileri 
187
Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi 
187
Herzberg’in Çift Faktör (Hijyen-Sağlık) Teorisi 
190
McClelland’ın Başarı Teorisi 
191
Süreç Teorileri 
192
Vroom’un Beklenti Kuramı 
192
Eşitlik (Equity) Teorisi 
193
Amaç Belirleme (Goal Setting) Teorisi 
194
ÖZENDİRME ARAÇLARI 
194
Ekonomik Araçlar 
195
Gelir (Ücret-Maaş Artışı) 
195
Primli Ücret 
196
Kâra Katılma 
196
Diğer Ekonomik Ödüller 
196
Psiko-Sosyal Araçlar 
197
Statü 
197
Özel Hayata Saygılı Olma 
197
Kişisel Otorite (Yetke) ve Güç Kazandırma 
197
Sosyal İlişkiler ve Sosyal Faaliyetlere Katılma 
198
Gelişme ve Başarı Duygusu 
198
Öneri Sistemi 
198
Güven Duygusu 
199
Özgüven Kazandırma 
199
Örgütsel-İdari Araçlar 
199
Güvenlik 
199
Yükselme İmkânları 
200
Amaç Birliği 
200
Çekici İş ve Sağlıklı-Huzurlu İş Ortamı 
200
Yapılmaya Değer Bir İş Vermek 
201
Kararlara Katılma İmkânları Sağlama 
201
Adaletli ve Sürekli Bir Disiplin Sistemi 
201
İyi Bir İletişim Ağı Kurma 
202
Yetki ve Sorumluluk Verilmesi 
202
Eğitim 
202
İş Genişletme ve İş Zenginleştirme 
202
SONUÇ 
203
İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ, İYİ POLİS
GİRİŞ 
205
İYİ İNSAN İYİ VATANDAŞ MIDIR? 
205
İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ VE İYİ POLİS 
209
SONUÇ 
211
STRATEJİK YÖNETİM
GİRİŞ 
213
KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK YÖNETİM VE VİZYON OLUŞTURMA 
214
Stratejik Yönetim Planı 
215
Stratejik Yönetim Planının Uygulanması 
216
Teşkilat Vizyonu 
217
Teşkilat Misyonu 
217
STRATEJİK YÖNETİM YAKLAŞIMI AÇISINDAN KAMU SEKTÖRÜNDEKİ OLASI SORUNLAR 
218
TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK YÖNETİMİN ORTAYA ÇIKIŞI VE UYGULANABİLİRLİĞİ 
220
POLİS TEŞKİLATINDA STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMADA MEVCUT DURUM 
223
Örgütsel Planlama 
223
Personel Planlaması 
223
Mali ve Fiziksel Kaynak Planlaması (Verimlilik ve Etkililik) 
225
POLİS TEŞKİLATI İÇİN NE YAPILABİLİR? 
225
Polis Teşkilatı İçin Bir Stratejik Plan Örneği 
226
Birimin Kendini Tanımlaması: Varlık Nedeni 
226
Birimin Kendini Değerlendirmesi: Güç, Zayıflık, Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) 
227
Var Olan ve Olası Sorunlar İçin Stratejik Gündem Oluşturmak 
227
Stratejik Planların Tasarlanması ve Bir Tanesinin Seçimi 
227
Seçilen Stratejik Planın Uygulamaya Geçirilmesi 
228
Uygulamanın İzlenmesi ve Değerlendirilmesi 
228
BU MODELİN UYGULANABİLİRLİĞİ İÇİN VAZGEÇİLEMEZ ÖN ŞARTLAR 
229
SONUÇ 
229
PERFORMANS YÖNETİMİ
GİRİŞ 
231
PERFORMANS YÖNETİMİ NEDİR? 
231
NİÇİN PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ VE YÖNETİMİ? 
232
Kamusal Sorumluluk 
232
Vatandaşların (Halkın) Beklentileri 
233
Sonuçlara Odaklanmış Yönetim Anlayışı 
234
Bireysel ve Örgütsel Performans 
234
KÜLTÜR VE PERFORMANS YÖNETİMİNDE KÜLTÜRÜN ROLÜ 
234
TÜRK POLİS TEŞKİLATINDA PERFORMANS YÖNETİMİ 
236
Polis Teşkilatının Yapısı 
236
Polis Teşkilatında Performans Yönetimi 
239
Bireysel Performans Yönetimi Süreci 
239
Örgütsel Performans Yönetimi Süreci 
242
SONUÇ 
245
KRİZ YÖNETİMİ
GİRİŞ 
247
KAVRAMSAL ÇERÇEVE 
247
KRİZ ÇEŞİTLERİ 
249
KRİZE SEBEP OLAN FAKTÖRLER (ETKENLER, AMİLLER) 
249
İç (Örgütsel) Faktörler 
250
Dış (Çevresel) Faktörler 
250
KRİZ YÖNETİMİ SÜRECİ 
251
KRİZ ZAMANI GÖRÜLEN DAVRANIŞLAR 
254
KRİZ ZAMANINDA PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜ KONUSUNDAKİ YANLIŞ UYGULAMALAR 
254
KRİZ İLE KARŞILAŞINCA YÖNETİCİNİN YAPMASI GEREKENLER 
255
KRİZ YÖNETİMİNDEKİ YAKLAŞIMLAR 
255
Krizden Kaçma Yaklaşımı 
255
Krizi Çözme Yaklaşımı 
255
KAMUDA KRİZ YÖNETİMİ 
255
TÜRKİYE’DE KRİZ YÖNETİMİ TEŞKİLATLANMASI 
256
A. 2009 Öncesi Teşkilatlanma 
257
Başbakanlık Kriz Yönetim Merkezi 
257
BBKYM’nin Görevleri 
258
BBKYM’nin Organları 
259
Kriz Merkezleri 
261
Bölge Kriz Yönetim Merkezleri 
261
Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü (TADYGM) 
261
Görevleri 
262
Çalışmaları 
263
Sivil Savunma Genel Müdürlüğü 
263
Görevleri 
264
Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlikleri 
265
Görevleri 
265
Afet İşleri Genel Müdürlüğü 
266
Görevleri 
267
Afetler Merkez Koordinasyon Kurulu 
267
Görevleri 
267
B. 2009 Sonrası Teşkilatlanma 
268
Afet ve Acil Durum Yüksek Kurulu 
269
Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu 
269
Deprem Danışma Kurulu 
269
Başkanlık Teşkilatı 
270
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanı 
271
İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri 
271
SONUÇ 
272
STRES YÖNETİMİ
GİRİŞ 
275
STRES KAVRAMI 
275
STRES SEBEPLERİ (STRES KAYNAKLARI) 
277
STRESİN BELİRTİLERİ 
280
STRESİN SONUÇLARI 
281
STRESLE BAŞA ÇIKMA 
282
POLİSTE MESLEKİ STRES 
283
POLİS İNTİHARLARI 
287
KRİTİK OLAY STRESİ (CRİTİCAL INCİDENT STRES) 
287
TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU 
288
SONUÇ 
289
BİLGİ YÖNETİMİ
GİRİŞ 
291
BİLGİ VE ÖZELLİKLERİ 
291
BİLGİ SİSTEM TEKNOLOJİLERİ VE KOLLUK HİZMETLERİNDE KULLANILMA ALANLARI 
293
TÜRK POLİS TEŞKİLATINDA BİLGİ YÖNETİM SİSTEMLERİ 
295
Pol-Net 
296
Mobil Elektronik Sistem Entegrasyon (Mobese) Projesi 
298
MOBESE’nin Sistematik Yapısı 
298
TRAFİK BİLGİ SİSTEMİ (TBS) VE ÖZELLİKLERİ 
302
BİLGİ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ VE TÜRKİYE’DEKİ POLİS TEŞKİLATINA YAPACAĞI KATKILARIN DEĞERLENDİRİLMESİ 
305
Kurum İçi Bilgi Yönetimi ve İletişim 
305
Kurumlar Arası Bilgi Yönetimi ve İletişim 
307
SONUÇ 
308
ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ
GİRİŞ 
311
ZAMAN YÖNETİMİ 
311
Zaman Nedir? 
311
Zaman Yönetimi Nedir ve Gerçekten Zaman Yönetilebilir mi? 
312
Polisin Görevleri ve Polisin Zaman Sorunu 
313
Zamanı Planlamanın Önemi 
314
Poliste Kişisel-Örgütsel Zaman Yönetimi Çatışması 
315
Zamanı İyi Kullanmanın Engelleri 
317
Yönetici Açısından Zamanı İyi Kullanmanın Yolları 
319
TOPLANTI YÖNETİMİ 
321
Niçin Toplantı? 
321
Kamu Kurumlarında Toplantı Çeşitleri 
321
Toplantıda Dikkat Edilecek Hususlar 
322
SONUÇ 
325
Kaynakça 
327
Kavramlar Dizini 
343