Marka Değerlemesi (Parasal Yaklaşım) Dr. Hasan Yalçın  - Kitap

Marka Değerlemesi (Parasal Yaklaşım)

1. Baskı, 
Ağustos 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
17x25
Sayfa:
235
Barkod:
9786254322082
Kapak Türü:
Ciltli
Fiyatı:
195,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Devrimci bir fikir olarak 1980'lerin sonlarında ortaya çıkan markaların varlık olarak bir değer taşıdığı fikri akademik dünyanın desteği ve ampirik çalışmaların etkisiyle CEO ve CFO'ların da ilgi odağı olmuştur. Bu akımın bugüne taşınması sonrası ise günümüz şirket değerlerinin üçte birini markalar oluşturmuştur. Maddi varlıklar değerlemede cazibesini yitirmektedir ve yeni dünya düzeninde işletmelerin en önemli varlıkları markalardır. Bu gelişmelere paralel markaların değerlemesine yönelik üç farklı yaklaşım ortaya çıkmıştır.
Bunlardan birincisi, finansal açıdan marka değerlemesi yöntemleri, ikincisi marka değerini tüketici açısından yorumlayan tüketici temelli ölçen davranışsal yöntemler ve bu iki yöntemi birlikte ele alan karma yöntemler. Finansal temelli marka değerleme yöntemleri parasal yaklaşım olarak da adlandırılmaktadır. Finansal açıdan marka, sahiplerine faydalı ekonomik ömrü boyunca tanımlanabilir ve sahiplenilebilir bir nakit akışı sağlayan maddi olmayan duran varlığı oluşturur.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Marka İle İlgili Genel Kavramlar
.
Marka Değeri
.
Tüketici Temelli Marka Değerleme
.
Finansal Temelli Marka Değerleme
.
Finansal Temelli Marka Değerlemesi Uygulama Örnekleri
.
Danışmanlık Şirketleri ve Akademik Çevreler Tarafından Geliştirilen Modeller
.
ISO Marka Değerleme Standartları