3ds Max, MaxScript Mehmet Yasin Özsağlam  - Kitap

3ds Max, MaxScript

1. Baskı, 
Ekim 2009
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x23.5
Sayfa:
319
Barkod:
9789750210761
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Günümüzde endüstriyel tasarım, reklamcılık, inşaat, animasyon gibi farklı alanlarda kullanılan 3 boyutlu grafikerler, bilgisayar destekli tasarım programları kullanılarak yapılmaktadır. Ülkemizde de son yıllarda firmalar, 3 boyutlu tasarıma önem vermekte ve bu alandaki yetişmiş eleman açığı her geçen gün artmaktadır.
3DS Max dünyada ve ülkemizde en çok kullanılan 3 boyutlu tasarım programlarından biridir. Ülkemizde bu programı öğrenen ve kendini geliştirmek isteyen her kullanıcı, programın scripting dili olan MAXScript'e ilgi duyar. Özellikle Türkçe kaynak sıkıntısından dolayı kullanıcılar bu konuya yabancı kalmaktadır.
MAXScript ile daha teknik çalışarak tasarım ve animasyonlar gerçekleştirebilirisiniz. Ayrıca kendi araçlarınızı ve eklentilerinizi yapabilir ve bir geliştirici olabilirsiniz.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
7
Teşekkür 
9
Şekiller ve Tablolar Listesi 
17
BÖLÜM 1 MAXScript Nedir?
MAXScript Tarihçesi 
28
Nereden Başlamalıyım? 
28
MAXScript Söz Dizimi 
28
Hızlı ve Sorunsuz Kod Yazmak 
30
Bölüm 2Kodlamaya Giriş
Maxscript Listener Kullanmak 
34
Maxscript Editor Kullanmak 
41
Maxscript Debugger Kullanmak 
44
Text Editör Kullanmak 
48
MacroRecorder ile Çalışmak 
48
BÖLÜM 3Değişken Tanımlamak
String Değişkenler 
52
Sayısal Değişkenler 
55
Object Değişkenler 
56
Local ve Global Değişken Tanımlamak 
58
Dizi Değişkenler Tanımlamak 
59
Boolean Değişkenler 
63
3DS MAX Veri Türleri 
63
Color 
63
Point3 
65
Ray 
66
Matrix 
66
Bitmap 
69
BÖLÜM 4Blok Kontrol Deyimleri
If – Then Bloğu 
71
Case – Of Bloğu 
73
For - Do Döngü Bloğu 
74
While – Do Döngü Bloğu 
77
WHERE ve COLLECT Deyimleri 
79
BÖLÜM 5Fonksiyon ve Sınıf Tanımlamak
Fonksiyon Tanımlamak 
81
Sınıf Tanımlamak 
84
BÖLÜM 6Matematiksel Fonksiyonlar
String Fonksiyonlar 
94
BÖLÜM 7GEOMETRY SINIFI
Standard Primitives 
101
Extended Primitives 
112
Doors 
124
Windows 
126
AEC Extended 
129
Stairs 
131
Compound Objects 
133
Boolean İşlemleri 
133
Particle Systems 
136
BÖLÜM 8Shape Sınıfı ile Çalışmak
Splines Sınıfı 
137
Extended Splines 
146
Editable Spline İle Çalışmak 
149
Segment İşlemleri 
155
Spline İşlemleri 
157
BÖLÜM 9Işıklar ve Kameralar
Işıklar 
161
Standard Lights 
161
Target Spot ve Free Spot Işıklar 
162
Target Directional ve Free Directional Işıklar 
164
Omni Işık Kullanımı 
165
Kameralar 
167
BÖLÜM 10GENEL PARAMETRELER ve KOMUTLAR
POSITION Parametresi 
169
MOVE, ROTATE ve SCALE Komutları 
170
MOVE Komutu 
171
ROTATE Komutu 
171
SCALE Komutu 
174
WIRECOLOR Parametresi 
175
NAME Parametresi 
176
PIVOT Parametresi 
177
COPY, REFERANCE ve INSTANCE Komutları 
178
DELETE Komutu 
180
PREFIX Parametresi 
180
Seçim işlemleri ve ISSELECTED Parametresi 
181
ATTACHOBJECTS Komutu 
183
GROUP Komutu 
184
HIDE ve FREEZE Komutları 
185
DISTANCE Komutu 
186
CLASSOF ve SUPERCLASSOF Komutları 
187
DIRECTION Parametresi 
187
BÖLÜM 11MODIFIER KULLANMAK
Validmodifier Komutu 
197
BÖLÜM 12Kaplama Oluşturmak ve Atamak
Shader Türleri 
204
BÖLÜM 13MESH ve POLY DÜZENLEME
MESH Düzenleme 
207
Meshop İşlemleri 
221
POLY Düzenleme 
232
BÖLÜM 14ANİMASYON
Controller ve Animasyon Keyleri 
244
BÖLÜM 15RENDER PARAMETRELERİ
Görüş Açısını Değiştirmek 
256
BÖLÜM 16VISUAL MAXSCRIPT EDITOR
Visual Maxscript Componentleri 
265
BÖLÜM 173DS MAX ARAÇLARI GELİŞTİRMEK
Macroscript Nedir? 
281
Sürükle Bırak Yöntemiyle Araç Oluşturmak 
282
Araçları Menülere Atamak 
284
Utılıty Uygulamaları Geliştirmek 
289
Eklenti (Plugın) Oluşturmak 
290
BÖLÜM 18ÖRNEK UYGULAMALAR
Çizgileri Takip Etmek ve Çizgi Koordinatları 
293
Nesne Pozisyonu ve Yönü 
297
Atış Simulasyonu Tasarlamak 
300
Nesneler Arası Hiyerarşi ve Link İşlemleri 
303
MAX Komutlarını Kullanmak 
308
Klavyeden Veri Almak 
310
İletişim Kutularını Kullanmak 
311
Maxscript ile Dosya İşlemleri Yapmak 
313
Kavram Dizini 
315