Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve
Reklamın Etkileri Yrd. Doç. Dr. Sefer Gümüş, Derya Toy  - Kitap

Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve Reklamın Etkileri

1. Baskı, 
Ocak 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x21
Sayfa:
133
Barkod:
9789944157766
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Literatür taramasıyla oluşturulan bu çalışmada, sağlık hizmetlerinde reklam konusu ele alınmış olup, son yıllarda artış gösteren sağlıkta tanıtım, bilgilendirme ve reklam ihlalleri ile sağlık sektöründe çeşitli yönetmelik, genelge ve hükümlerle sınırlandırılan reklam yasakları incelenmiştir.
Sağlık hizmetleri almak, insan hayatının olmazsa olmazlarındandır ve zorunlubir ihtiyaçtır. Nitekim her bireyi ve bu bireylerin oluşturduğu toplumları etkileyen sağlık olgusuna verilen önem ve korumak amaçlı alınan önlemler yerindedir. Sağlık ve reklam kavramları ayrı ayrı düşünüldüğünde kendi alanlarında önemli ve gerekli olmakla birlikte, bir arada düşünüldüğünde sakıncalar ve istenmeyen sonuçlar ortaya çıkarma ihtimali olan tartışmalı görüşlere açık bir tablo meydana gelmektedir. Toplumun bazı kesimleri ürün ve hizmetlerin kendilerine tanıtım ve bilgilendirmesinin yapılmasını isteyebilecek iken, bazı kesimleri ise yapılan reklam çalışmalarının çoğunun, denetim mekanizmasının zayıf olması nedeniyle insan sağlığını olumsuz etkileyebileceği düşüncesindedir. Yapılan reklamların bireyleri yanlış yönlendirici rol oynayabileceği ve toplum sağlığını olumsuz yönde etkileyebileceği düşünüldüğünde de reklam yasaklarının olması, halk sağlığını korumak adına isabetli bir karar olarak görülmektedir.