ANAYASA KAVRAMI VE ANAYASACILIK HAREKETLERİ
I. ANAYASA KAVRAMI VE ANAYASANIN YAPILMASI
33
a. Maddi–Şekli Anayasa
36
b. Yazılı–Yazısız Anayasa
38
a. Anayasanın Üstünlüğü
40
b. Anayasanın Katılığı
43
c. Anayasanın Çerçeve Olması
45
d. Anayasanın İdeolojisi
48
B. Anayasanın Yapılması ve Değiştirilmesi
50
a. Anayasa Yapma Yetkisinin Niteliği
51
aa. Kurucu İktidar Yetkisi
51
ab. Kurucu İktidar Yetkisinin Sınırı
55
ac. Kurucu İktidar Yetkisinin Hukukiliği
58
b. Anayasa Yapım Yöntemleri
63
ba. Kurucu Meclis Yöntemi
64
bb. Olağan Meclis Yöntemi
67
bc. Referandum Yöntemi
69
2. Anayasa Değişikliği
70
a. Anayasa Değiştirme Yetkisinin Sınırları
70
b. Anayasayı Değiştirme Yöntemi
76
bab. Milletvekillerinin Teklifi
78
bc. Yayımlanma Aşaması
82
c. Anayasa Değişikliklerinin Denetimi
91
II. ANAYASACILIK HAREKETLERİ
97
A. Anayasacılık Kavramı
97
B. Temel Anayasacılık Akımları
98
1. Liberal Anayasacılık
99
a. Genel Olarak Liberalizm
99
b. Liberal Anayasacılığın Unsurları
107
bb. Kuvvetler Ayrılığı
109
bd. Liberal Demokrasi
113
be. Serbest Piyasa Ekonomisi
114
2. Sosyalist Anayasacılık
116
a. Genel Olarak Sosyalizm
116
b. Sosyalist Anayasacılığın Unsurları
122
bb. Demokratik Merkeziyetçilik
124
bd. Sosyalist Demokrasi
126
be. Sosyalist Ekonomik Sistem
129
3. İslami Anayasacılık
131
a. Genel Olarak İslami Anayasacılık
131
b. İslami Anayasacılığın Unsurları
136
ba. Allah’ın Egemenliği
137
bb. Kuvvetler Ayrılığı
138
be. İslam Ekonomik Sistemi
145
III. OSMANLI–TÜRK ANAYASAL GELİŞMELERİ
147
A. Mutlak Monarşi Dönemi: İlk Anayasal Nitelikte Belgeler
148
1. Osmanlı Devleti’nin Temel Özellikleri
148
2. İlk Anayasal Nitelikte Belgeler
155
a. 1808 Sened–i İttifak
155
b. 1839 Tanzimat Fermanı
159
c. 1856 Islahat Fermanı
162
B. Meşruti Monarşi Dönemi: 1876 Kanun–u Esasi
165
2. Kanun–u Esasi’nin Temel Özellikleri
169
a. Teokratik Meşruti Monarşi
170
b. Çift Meclisli Yasama Organı
171
c. Parlamenter Sistem
172
d. Yargı Ayrılığı Sistemi
173
e. Osmanlı Devleti Vatandaşlarının Temel Hakları
174
3. 1909 Değişiklikleri
174
C. Cumhuriyet Dönemi: 1921, 1924, 1961 ve 1982 Anayasaları
181
1. 1921 Teşkilat–ı Esasiye Kanunu
182
b. 1921 Teşkilat–ı Esasiye Kanunu’nun Temel Özellikleri
192
ba. Yumuşak ve Çerçeve Anayasa
193
bb. Millet Egemenliği
193
bc. Meclis Hükümet Sistemi
194
bd. İstiklal Mahkemeleri
198
c. Cumhuriyetin İlanı
198
2. 1924 Teşkilat–ı Esasiye Kanunu
203
b. 1924 Teşkilat–ı Esasiye Kanunu’nun Temel Özellikleri
205
bb. Kuvvetler Birliği Görevler Ayrılığı Sistemi
206
bc. Yargılama Kuvveti
208
bd. Türklerin Temel Hakları
209
b. 1961 Anayasası’nın Temel Özellikleri
218
ba. Liberal Anayasal İlkeler
218
bc. Parlamenter Sistem
222
bd. Anayasa Mahkemesinin Kurulması
223
c. 1971–1973 Anayasa Değişiklikleri
224
b. 1982 Anayasası’nın Temel Özellikleri
229
ba. Atatürk Milliyetçiliği
229
bb. İnsan Haklarına Saygılı Devlet
232
bc. Devlet Başkanını Güçlendirme
233
bd. Askeri – Sivil Yargı Ayrılığı
234
c. 1982 Anayasası’nda Yapılan Değişiklikler
235
DEVLETİN UNSURLARI, ŞEKİLLERİ VE İLKELERİ
I. DEVLET KAVRAMI VE DEVLETİN UNSURLARI
241
A. Devlet Kavramı ve Kökeni
241
1. Tabi Hukukçu Teoriler
242
2. Pozitivist Teoriler
244
B. Devletin Unsurları
248
a. Objektif Millet Anlayışı
250
b. Sübjektif Millet Anlayışı
251
d. Osmanlı – Türk Anayasalarında Millet Anlayışı
256
b. Ülkenin Bölünmez Bütünlüğü
262
c. Egemenliğin Sınırlanması
274
A. Egemenlik Yetkilerini Kullanan Organların Seçimi Bakımından Devlet Şekilleri
276
B. Egemenlik Yetkilerinin Paylaşımı Bakımından Devlet Şekilleri
280
b. Üniter Devletin Özellikleri
282
ba. Egemenlik Yetkilerinin Yatay Paylaşımı
283
b. Federal Devletin Özellikleri
290
ba. Egemenlik Yetkilerinin Dikey Paylaşımı
290
bc. Federal Hukukun Üstünlüğü
293
bd. Federal Yönetime Katılım
294
b. Bölgeli Devletin Özellikleri
296
ba. Yasama Yetkisinin Bölge Düzeyinde Paylaşımı
296
bb. Bölgesel Siyasi Özerklik
298
bc. Merkezi Hukukun Üstünlüğü
299
bd. Merkezi Yönetime Katılım
300
III. DEVLETİN TEMEL İLKELERİ
301
A. Demokratik Devlet İlkesi
302
2. Demokratik Devletin Temel Özellikleri
303
a. Halkın Yönetime Katılımı
303
aa. Doğrudan Demokrasi
306
ab. Temsili Demokrasi
308
ba. Siyasi Partilerin Tanımı
313
bb. Siyasi Partilerin Hukuki Niteliği
317
bc. Siyasi Partilerin Kuruluşu
318
bd. Siyasi Parti Sistemleri
319
bda. Çok Parti Sistemi
320
bdb. Tek Parti Sistemi
321
cb. Seçimin Temel İlkeleri
327
cca. Çoğunluk Sistemi
333
ccb. Nispi Temsil Sistemi
334
B. Laik Devlet İlkesi
335
1. Din ve Devlet İlişkileri
336
a. Teokratik Devlet Modeli
336
b. Marksist Devlet Modeli
337
c. Seküler/Laik Devlet Modeli
338
ca. Resmi Din Anlayışı
339
cb. Dini Kurumlarla İşbirliği Anlayışı
340
cc. Devletin Dini Kontrol Anlayışı
343
2. Laik Devletin Temel Özellikleri
344
a. Din ve Vicdan Özgürlüğü
344
b. Hukuk Düzeninin Dine Dayanmaması
353
c. Dini Kurumların Bağımsız Olması
356
C. Hukuk Devleti İlkesi
360
1. Hukuk Devleti Kavramı
361
2. Hukuk Devletinin Temel Özellikleri
364
b. Hukuk Önünde Hesap Verebilirlik
366
D. Sosyal Devlet İlkesi
373
1. Sosyal Devlet Kavramı
375
2. Sosyal Devletin Temel Özellikleri
378
a. Asgari Yaşam Standardı
378
e. Devletin İktisadî ve Sosyal Ödevlerinin Sınırları
385
2. Eşitlik İlkesine Aykırılığın Unsurları
394
a. Durumlarda Benzerlik
397
c. Objektif ve Makul Neden
401
I. GENEL OLARAK İNSAN HAKLARI
405
A. İnsan Hakları Kavramı
407
1. İnsan Hakları Tanımı
410
a. Doğal Haklar Olarak İnsan Hakları
410
b. Pozitif Haklar Olarak İnsan Hakları
413
2. İnsan Haklarının Özellikleri
415
b. İnsan Doğasından Kaynaklanma
416
B. İnsan Haklarının Sınıflandırılması
419
1. Kişisel ve Siyasal Haklar
421
2. Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar
422
C. İnsan Hakları Hukukunun Kaynakları
424
b. İnsan Hakları Sözleşmeleri
425
c. Örf ve Adet Hukuku
428
d. Hukukun Genel İlkeleri
430
2. Yardımcı Kaynaklar
431
a. İnsan Hakları Bildirileri ve Tavsiye Kararları
432
D. İnsan Haklarının Normatif Yapısı
435
1. İnsan Haklarının Konusu
435
2. İnsan Haklarının Öznesi
437
3. İnsan Haklarının Yükümlüsü
443
a. Devletin Genel Yükümlülükleri
445
aa. İnsan Haklarına Saygı
445
b. Negatif – Pozitif Yükümlülük
449
c. Dikey – Yatay Yükümlülük
452
II. İNSAN HAKLARININ KORUNMASI
454
A. Evrensel Koruma: Birleşmiş Milletler Koruma Sistemi
455
1. Sözleşme Dışı Denetim Mekanizmaları
459
a. Sözleşme Dışı Denetim Organı: İnsan Hakları Konseyi
460
b. Sözleşme Dışı Denetim Yöntemleri
462
bc. Evrensel Periyodik İzleme Yöntemi
467
2. Sözleşme İçi Denetim Mekanizmaları
470
a. Sözleşme İçi Denetim Organları: İnsan Hakları Komiteleri
473
b. Sözleşme İçi Denetim Yöntemleri
475
bc. Soruşturma Yöntemi
479
B. Bölgesel Koruma: Avrupa Konseyi Koruma Sistemi
482
1. Avrupa Konseyi İnsan Hakları Yardımcı Organları
485
a. İnsan Hakları Komisyonerliği
486
b. Hukuk İşleri ve İnsan Hakları Komitesi
487
c. Irkçılık ve Hoşgörüsüzlüğe Karşı Avrupa Komisyonu
488
d. Eşitlik ve Ayrımcılık Komitesi
490
2. Avrupa Konseyi Sözleşme İçi Denetim Mekanizmaları
490
a. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi
491
aa. Denetim Organı: Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
496
aba. Devlet Başvurusu
500
abb. Bireysel Başvuru
500
b. Avrupa Sosyal Şartı
507
ba. Denetim Organı: Avrupa Sosyal Haklar Komitesi
508
bb. Denetim Yöntemleri
509
bbb. Toplu Şikâyet Yöntemi
510
c. Avrupa İşkencenin Önlenmesi Sözleşmesi
512
ca. Denetim Organı: Avrupa İşkenceyi Önleme Komitesi
513
cb. Denetim Usulü: Ziyaretlere Dayalı Denetim
514
C. Ulusal Koruma Mekanizmaları
516
1. Yargısal Mekanizmalar
516
2. Yargı Dışı Mekanizmalar
517
a. Kamu Denetçiliği Kurumu
521
b. Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
529
III. TÜRKİYE’DE İNSAN HAKLARI REJİMİ
538
A. Temel Hak ve Hürriyetlerin Niteliği
539
B. Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlanması
541
a. Şekli Kanun–Maddi Kanun Anlayışı
545
b. Sınırlama–Düzenleme Ayrımı
549
c. Kanunilik İlkesinin İstisnaları
551
2. Sebebe Bağlılık İlkesi
554
a. Genel – Özel Sınırlama Sebepleri
555
b. Amaç Saptırma Yasağı
560
5. Demokratik Toplum Düzeninin Gerekleri İlkesi
568
a. Müdahalenin Gerekliliği
571
b. Zorlayıcı Toplumsal İhtiyaç
573
6. Anayasanın Sözüne ve Ruhuna Uygunluk İlkesi
578
7. Laik Cumhuriyetin Gerekleri İlkesi
580
C. Temel Hak ve Hürriyetlerin Kötüye Kullanılması Yasağı
588
1. Hakkın Kötüye Kullanılması Kavramı
588
2. Temel Hak ve Hürriyetlerin Kötüye Kullanılması Yasağının Unsurları
591
a. Bir Temel Hakka Dayanılmalı
591
b. Hak Amacı Dışında Kullanılmalı
594
c. Kötüye Kullanma Faaliyetle Olmalı
595
3. Hakkın Kötüye Kullanılmasının Sonuçları
597
D. Olağanüstü Hal Yönetiminde Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlanması
598
1. Hürriyetlerin Sınırlanması – Durdurulması – Askıya Alınması Kavramları
599
2. Olağanüstü Yönetimde Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlanmasının Koşulları
603
a. Olağanüstü Hal Yönetiminin Resmen İlanı
605
b. Milletlerarası Hukuktan Doğan Yükümlülüklerin İhlâl Edilmemesi
607
c. Sınırlamaların Durumun Gerektirdiği Ölçüde Olması
607
d. Mutlak Olarak Korunması Gereken Haklar
609
E. Temel Hakların Sınırlanmasında Yabancıların Durumu
612
I. GENEL OLARAK YASAMA ORGANI
619
A. Yasama Organının Yapısı
620
1. Tek veya Çift Meclislilik
620
2. Birinci Meclis ile İkinci Meclis Arasındaki Farklar
622
B. Yasama Organının İşlevleri
623
b. Yasama Yetkisinin Özellikleri
636
II. TÜRKİYE’DE YASAMA ORGANI
639
A. Türkiye Büyük Millet Meclisinin Kuruluşu
639
1. Milletvekili Sayısı
640
2. Seçilme Yeterliliği
641
g. Kamu Görevinden Çekilme
653
4. Seçimlerin Geriye Bırakılması
658
6. Seçimlerin Genel Yönetim ve Denetimi
664
a. Yüksek Seçim Kurulunun Oluşumu
666
b. Yüksek Seçim Kurulunun Görev ve Yetkileri
667
c. Yüksek Seçim Kurulunun Kararlarının Hukuki Niteliği
668
7. Milletvekili Seçimleri
672
b. Milletvekili Adaylığı
674
B. TBMM Üyelerinin Hukuki Statüsü
682
1. Milletvekilliği Sıfatının Kazanılması
683
3. Üyelikle Bağdaşmayan İşler
691
4. Yasama Bağışıklığı
693
a. Yasama Sorumsuzluğu
697
aa. Sorumsuzluğun Amacı
698
ab. Sorumsuzluğun Kapsamı
699
aba. Sağladığı Koruma Bakımından Kapsam
699
abb. Kişi Bakımından Kapsam
702
abc. Konu Bakımından Kapsam
704
abd. Yer Bakımından Kapsam
704
b. Yasama Dokunulmazlığı
707
ba. Dokunulmazlığın Amacı
707
bb. Dokunulmazlığın Kapsamı
708
bba. Kişi Bakımından Kapsam
708
bbb. Konu Bakımından Kapsam
709
bbc. Zaman Bakımından Kapsam
711
bc. Dokunulmazlığın İstisnaları
711
bd. Dokunulmazlığın Kaldırılması
714
5. Milletvekilliğinin Düşmesi
716
a. Milletvekilliğini Sona Erdiren Genel Sebepler
717
ab. Seçimlerin Yenilenmesi
717
ac. Seçilme Yeterliliğinin Olmaması
718
ad. Yürütme Organına Seçilme
722
b. Milletvekilliğinin Düşme Sebepleri
722
bb. Kesin Hüküm Giyme ve Kısıtlanma
726
bc. Bağdaşmaz Görevi Sürdürme
727
6. Dokunulmazlığın Kaldırılması ve Milletvekilliğinin Düşmesine Dayalı İptal İstemi
731
C. TBMM’nin İç Yapısı ve Çalışma Düzeni
733
a. İçtüzüğün Yapılması
734
b. İçtüzüğün Denetlenmesi
735
3. Siyasi Parti Grupları
740
6. Meclisin Toplanması ve Tatili
744
a. Olağan Toplantılar
744
b. Olağanüstü Toplantı
746
7. Toplantı ve Karar Yeter Sayısı
747
D. TBMM’nin Görev ve Yetkileri
750
2. Özel Nitelikli Kanunlar
757
a. Bütçe ve Kesinhesap Kanunu
757
ab. Kesinhesap Kanunu
763
b. Milletlerarası Andlaşmaların Uygun Bulunması
764
ba. Andlaşmaların Onaylanması
765
baa. Onaylamanın Uygun Bulunması Gereken Andlaşmalar
767
bab. Onaylamanın Uygun Bulunması Gerekmeyen Andlaşmalar
767
bb. Andlaşmaların İç Hukuktaki Yeri
769
bba. Andlaşmaların İçhukutaki Yerine İlişkin Genel Kural
769
bbb. İnsan Hakları Andlaşmalarının İç Hukutaki Yerine İlişkin Özel Kural
771
cc. Andlaşmaların Anayasaya Uygunluk Denetimi
774
c. Genel ve Özel Af Kanunları
776
ca. Af Yetkisinin Hukuki Niteliği
779
cb. Genel ve Özel Af Ayrımı
784
d. Para Basılmasına Karar Vermek
785
3. Savaş İlanına Karar Vermek
786
4. Bilgi Edinme ve Denetim
788
c. Meclis Araştırması
792
d. Meclis Soruşturması
793
da. Meclis Soruşturması Açılması
795
db. Meclis Soruşturması Komisyonunun Kuruluşu
797
dc. Yüce Divana Sevk Kararı
798
I. YÜRÜTME ORGANININ YAPISI
803
A. Tek Yapılı Yürütme: Başkanlık Sistemi
804
1. Yürütme Yetkisi Devlet Başkanına Aittir
806
2. Devlet Başkanı Halk Tarafından Seçilir
807
3. Devlet Başkanı Halka Karşı Sorumludur
809
B. İki Yapılı Yürütme
810
1. Parlamenter Sistem
811
a. Yürütme Yetkisini Devlet Başkanı ve Bakanlar Kurulu Birlikte Kullanır
813
b. Hükümet Yasama Organı İçinden Belirlenir
815
c. Hükümet Yasama Organına Karşı Sorumludur
817
2. Yarı Başkanlık Sistemi
819
a. Yürütmede Cumhurbaşkanı Yetkilidir
820
b. Cumhurbaşkanı Halk Tarafından Seçilir
820
c. Bakanlar Kurulu Yasama Organına Karşı Sorumludur
821
C. Ortaklaşa Yürütme: Meclis Hükümeti Sistemi
821
1. Yasama ve Yürütme Yetkisi Mecliste Toplanır
823
2. Yürütme Kurulu Meclis Tarafından Seçilir
824
3. Yürütme Kurulu Yasama Organına Karşı Sorumludur
825
II. YÜRÜTME ORGANININ İŞLEVLERİ
826
B. Genel Politikayı Belirlemek
828
C. Kamu Görevlilerini Seçmek ve Atamak
829
2. Düzenleyici İdari İşlemler
837
3. Düzenleyici İşlemlerin Özellikleri
838
a. Kanuna Aykırı Olmama
838
III. TÜRKİYE’DE YÜRÜTME ORGANI
839
A. Cumhurbaşkanının Hukuki Statüsü
840
1. Cumhurbaşkanının Nitelikleri ve Seçimi
840
a. Cumhurbaşkanının Nitelikleri
840
b. Cumhurbaşkanının Seçimi
843
2. Seçimlerin Yenilenmesi
847
a. Genel Olarak Fesih Yetkisi
848
b. Birlikte Seçim Usulü
851
3. Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri
855
a. Devlet Başkanlığı Yetkileri
855
4. Cumhurbaşkanının Sorumluluğu
859
5. Cumhurbaşkanına Vekâlet
870
6. Cumhurbaşkanına Bağlı Kurumlar
873
a. Milli Güvenlik Kurulu
873
b. Devlet Denetleme Kurulu
875
c. Diyanet İşleri Başkanlığı
876
B. Cumhurbaşkanı Yardımcıları ve Bakanlar
877
1. Cumhurbaşkanı Yardımcıları ve Bakanların Belirlenmesi
877
2. Cumhurbaşkanı Yardımcıları ve Bakanların Sorumluluğu
883
C. Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
887
1. Kararnamelerin Tarihsel Gelişimi
887
2. Olağan Dönem Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
892
a. Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Hukuki Niteliği
893
c. Münhasır Alan Bakımından Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
907
ca. Münhasır Kanun Alanı
910
cb. Münhasır Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Alanı
915
d. Yasama Yetkisinin Devredilmezliği Kuralı Bağlamında Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
923
e. Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Yargısal Denetimi
931
3. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
938
a. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Yapılması
938
b. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin Yargısal Denetimi
942
D. Olağanüstü Hal Yönetimi
947
1. Olağanüstü Hal İlan Yetkisi
950
2. Olağanüstü Hal İlan Sebepleri ve Sonuçları
953
3. Olağanüstü Halin Yargısal Denetimi
955
1. İdarenin Kuruluş Esasları
956
a. İdarenin Bütünlüğü İlkesi
956
b. İdarenin Kanuniliği İlkesi
958
2. İdarenin Teşkilat Yapısı
959
a. Merkezi İdare Teşkilatı
959
b. Mahalli İdarelerin Teşkilatı
960
3. İdarenin Yargısal Denetimi
962
4. Kamu Hizmeti Görevlilerinin Statüsü
966
5. Kamu Görevlilerinin Görev ve Sorumlulukları ile Kanunsuz Emir
968
6. Anayasal Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları
971
a. Yükseköğretim Kurumları ve Üst Kuruluşları
971
b. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu
975
c. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
977
I. GENEL OLARAK YARGI ORGANI
983
A. Yargı Organının Yapısı
983
1. Yargı Birliği Sistemi
984
2. Yargı Ayrılığı Sistemi
985
B. Yargı Yetkisi ve Özellikleri
986
C. Yargıya İlişkin Temel İlkeler
988
2. Kanunî Hâkim Güvencesi
993
3. Suç ve Cezalara İlişkin İlkeler
996
4. Yargı Bağımsızlığı ve Tarafsızlığı
998
II. TÜRKİYE’DE YARGI TEŞKİLATI
1002
A. Yüksek Mahkemeler
1003
1. Anayasa Mahkemesi
1004
4. Uyuşmazlık Mahkemesi
1006
1. Sayıştayın Oluşumu
1007
2. Sayıştayın Görev ve Yetkileri
1009
3. Sayıştay Kararlarının Hukuki Niteliği
1011
C. Hâkimler ve Savcılar Kurulu
1013
1. Hâkimler ve Savcılar Kurulunun Oluşumu
1017
2. Hâkimler ve Savcılar Kurulunun Görev ve Yetkileri
1021
III. GENEL OLARAK ANAYASA YARGISI
1023
A. Anayasa Yargısı Sistemleri
1024
1. Genel Mahkeme Sistemi
1024
2. Özel Mahkeme Sistemi
1025
1. Denetimin Niteliği Bakımından
1027
2. Denetimin Zamanı Bakımından
1029
C. Anayasaya Uygunluk Denetiminin Kapsamı
1030
2. Yetki İhtilaflarının Çözümü
1032
5. Siyasi Partilerin Denetimi
1033
6. Seçimlerin Denetimi
1033
D. Anayasaya Uygunluk Denetiminde Ölçü Normlar
1033
1. Doğrudan Ölçü Norm
1034
IV. TÜRKİYE’DE ANAYASA YARGISI
1039
A. Anayasa Yargısının Tarihsel Gelişimi
1039
B. Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu
1041
1. Üyelerin Seçimi ve Nitelikleri
1041
2. Görev Süresi ve Teminatı
1044
C. Anayasa Mahkemesinin Görev ve Yetkileri
1046
a. Denetime Tabiî Normlar
1047
bba. Mahkemede Görülmekte Olan Dava
1051
bbb. Davada Uygulanacak Hüküm
1055
bbc. Anayasaya Aykırılık İddiasının Ciddî Görülmesi
1056
bbd. Beş Aylık Karar Süresi
1057
bbe. Red Kararından Sonra On Yıllık Tekrar Başvuru Yasağı
1057
c. Denetimin Kapsamı
1064
ca. Şekil Yönünden Denetim
1065
cb. Esas Yönünden Denetim
1067
d. Anayasa Mahkemesi Kararlarının Özellikleri
1071
da. Kararların Kesinliği ve Bağlayıcılığı
1074
db. İptal Kararlarının Gerekçesi Yazılmadan Açıklanmaması
1077
dc. Kanun Koyucu Gibi Hareket Etmeme
1080
dd. İptal Kararlarının Yürürlüğü
1082
dda. İptal Kararının Yürürlük Tarihini Erteleme
1083
ddb. İptal Kararları Geriye Yürümez
1084
ddc. Yürürlüğü Durdurma Kararı
1085
2. Siyasi Partilerin Denetimi
1091
a. Siyasi Parti Yasakları ve Kapatılması
1091
aa. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi İçtihadı
1092
ab. Venedik Kriterleri
1094
ac. 1982 Anayasası’nda Kapatma Rejimi
1100
aca. Kapatma Nedenleri
1101
acb. Kapatma Davası Açılması
1103
b. Siyasi Partilerin Mali Denetimi
1104
ba. Siyasi Partilerin Gelirleri ve Giderleri
1104
bb. Mali Denetim Usulü
1107
3. Yüce Divan Yargılaması
1108
a. Yüce Divanda Yargılanacak Kişiler
1111
b. Yüce Divan Yargılamasının Konusu
1114
a. Bireysel Başvurunun Hukuki Niteliği
1117
b. Bireysel Başvuru Usulü
1119
c. Başvuruların Ön İncelemesi
1121
d. Kabul Edilebilirlik İncelemesi
1122
da. Zaman ve Süre Bakımından Yetki
1122
db. Kişi Bakımından Yetki
1125
dc. Konu Bakımından Yetki
1134
dd. Başvuru Yollarının Tüketilmesi
1143
de. Açıkça Dayanaktan Yoksunluk
1147
e. Bireysel Başvuru Kararları
1148