II. YARGILAMANIN YENİLENMESİNİN DİĞER MÜESSESELERDEN FARKI 
 
25
3. Kanun Yararına Bozma 
 
27
III. HÜKÜMLÜNÜN LEHİNE YARGILAMANIN YENİLENMESİ NEDENLER 
 
30
a. Duruşmada Kullanılan ve Hükmü Etkileyen Bir Belgenin Sahteliği Anlaşılırsa 
 
33
b. Yemin Verilerek Dinlenmiş Olan Bir Tanık veya Bilirkişinin Hükmü Etkileyecek Biçimde Hükümlü Aleyhine Kasıt veya İhmal ile Gerçek Dışı Tanıklıkta Bulunduğu veya Oy Verdiği Anlaşılmışsa 
 
35
c. Hükme Katılmış Olan Hakimlerden Herhangi Birinin Görevini Yapmada Kusurlu Olması 
 
37
d. Ceza Hükmü Hukuk Mahkemesinin Bir Hükmüne Dayandırılmış Olup da Bu Hüküm Kesinleşmiş Diğer Bir Hüküm ile Ortadan Kaldırılmış ise 
 
38
e. Hükümlü Lehine Yeni Olaylar veya Yeni Deliller Ortaya Konulması 
 
39
f. Cezanın AİHS ve Eki Protokollerin İhlali Suretiyle Verildiğinin Tespit Edilmiş Olması 
 
44
f/ı. Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuruda Örnekli Hak İhlalleri– yeniden yargılama 
 
48
IV. İNFAZIN GERİ BIRAKILMASI VEYA DURDURULMASI 
 
120
V. YARGILAMANIN YENİLENMESİNE ENGEL OLMAYAN HALLER 
 
122
a. Hükümlünün Cezasının İnfaz Edilmiş Olması 
 
123
b. Hükümlünün Ölmesi Hali 
 
124
c. Adalet Bakanının Yargılamanın Yenilenmesini İstemesi 
 
126
VI. SANIK VEYA HÜKÜMLÜNÜN ALEYHİNE YARGILAMANIN YENİLENMESİ NEDENLERİ 
 
126
a. Hükme Etkili Belgenin Sahteliği 
 
127
VII. YARGILAMANIN YENİLENMESİNİN KABUL EDİLMEYECEĞİ HAL 
 
129
VIII. BİR SUÇA DAYANAN YARGILAMA İSTEMLERİNİN KABULÜ KOŞULLAR 
 
131
a. Yenileme İsteminin Bir Suç İddiasına Dayandırılması 
 
132
b. CMK m. 311/1–e ile Bağlantı 
 
133
IX. YENİLEME İSTEMİ HAKKINDA UYGULANACAK HÜKÜMLER 
 
133
X. YENİLEME İSTEMİNİN KABULE DEĞER OLUP OLMADIĞI KARARI VE MERCİİ 
 
134
a. Başvuru Gerekliliği 
 
135
b. Başvurulacak Merci 
 
135
c. Mahkemece İstemin Kabule Değer Olup Olmadığına Dair Karar Verilmesi 
 
136
XI. YENİLEME İSTEMİNİN KABULE DEĞER GÖRÜLMEMESİ NEDENLERİ VE KABULÜ HALİNDE YAPILACAK İŞLEM 
 
149
a. Yenileme isteminin reddi sebepleri 
 
149
b. Yenileme isteminin kabule değer görülmesi 
 
150
XII. DELİLLERİN TOPLANMASI 
 
150
a. Delillerin Toplanması için Görevlendirme 
 
151
b. Soruşturma Hükümlerinin Uygulanması 
 
151
c. Görüş ve Düşünce Bildirimi İstenmesi 
 
152
XIII. YENİLEME İSTEMİNİN ESASSIZ OLMASINDAN DOLAYI REDDİ, AKSİ TAKDİRDE KABULÜ 
 
152
a. Yenileme İsteminin Esassız Olmasından Dolayı Reddedilmesi 
 
153
b. Yargılamanın Yenilenmesine ve Duruşma Açılmasına Kararı Verilmesi 
 
153
XIV. DURUŞMA YAPILMAKSIZIN YENİLEME İSTEMİNİN İNCELENMESİ 
 
154
a. Duruşmasız Yargılama 
 
155
c. Yeterli Kanıtın Varlığı 
 
156
d. Duruşmasız Karar Verilmesi 
 
156
XV. YENİDEN DURUŞMA SONUCUNDA VERİLECEK HÜKÜM 
 
157
a. Yargılamanın Yenilenmesi ve Duruşma Açılması (Üçüncü Aşama) 
 
158
b. Yeniden Hüküm Kurulması 
 
158
I. KANUN YARARINA BOZMA 
 
163
b. Kanun Yararına Bozma Prosedürü 
 
168
aa. Dosyanın Adalet Bakanlığına Gönderilmesi 
 
168
bb. Dosyanın Adalet Bakanlığınca İncelenmesi 
 
170
cc. Dosyanın Yargıtay C. Başsavcılığınca İncelenmesi 
 
171
dd. Dosyanın Yargıtay Ceza Dairesince İncelenmesi 
 
171
c. Kanun Yararına Bozma Nedenlerine Göre Yapılacak İşlem 
 
172
aa. Yeniden Karar Verilmesi (m. 309/4–a) 
 
172
bb. Gereken Hükmün Verilmesi (m. 309/4–b) 
 
176
cc. Yeniden Yargılamanın Gerekmemesi (m. 309/4–c) 
 
179
dd. Cezanın Kaldırılması, Daha Hafif Cezanın Verilmesi (m. 309/4–d) 
 
180
d. Kanun Yararına Bozma Yoluna Gidilebilecek Durumlar 
 
184
e. Kanun Yararına Bozma Yoluna Gidilemeyecek Durumlar 
 
187
f. Kanun Yararına Bozmada Duraksama Yaratan Durumlar 
 
195
g. Kanun Yararına Bozma Başvurusunun İnfaza Etkisi 
 
201
ğ. Kanun Yararına Bozmanın Etkisi 
 
202
h) Yasa Değişikliği Nedeniyle KYB Mı Yoksa Uyarlama Başvurusunda Bulunulmalıdır? 
 
202
II. YARGITAY C. BAŞSAVCISININ DOĞRUDAN KANUN YARARINA BAŞVURMASI 
 
265
YARGITAY C. BAŞSAVCISININ İTİRAZ YETKİSİ
 
a. İtiraza Konu Kararlar 
 
273
b. İtiraza Yetkili Merci 
 
274
e. Olağanüstü İtirazda Uygulamada Doğan Sorunlar 
 
281
f. Olağanüstü İtiraz Yoluna Başvurmanın Etkisi 
 
285
g. CMUK Evresinde Kesinleşen Hükümlere Karşı CMK m. 308’e göre Başvuru Mümkün Olur mu? 
 
286
III. YARGILAMANIN İADESİ SEBEPLERİ 
 
319
1. Mahkemenin Kanuna Uygun Olarak Teşekkül Etmemiş Olması 
 
319
2. Davaya Bakması Yasak Olan Yahut Hakkındaki Ret Talebi, Merciince Kesin Olarak Kabul Edilen Hakimin Karar Vermiş veya Karara Katılmış Bulunması 
 
319
3. Vekil veya Temsilci Olmayan Kimselerin Huzuruyla Davanın Görülmüş ve Karara Bağlanmış Olması 
 
319
4. Yargılama Sırasında, Aleyhine Hüküm Verilen Tarafın Elinde Olmayan Nedenlerle Elde Edilemeyen Bir Belgenin, Kararın Verilmesinden Sonra Ele Geçirilmiş Olması 
 
320
5. Karara Esas Alınan Senedin Sahteliğine Karar Verilmiş veya Senedin Sahte Olduğunun Mahkeme veya Resmi Makam Önünde İkrar Edilmiş Olması 
 
321
6. İfadesi Karara Esas Alınan Tanığın, Karardan Sonra Yalan Tanıklık Yaptığının Sabit Olması 
 
322
7. Bilirkişi veya Tercümanın, Hükme Esas Alınan Husus Hakkında Kasten Gerçeğe Aykırı Beyanda Bulunduğunun Sabit Olması 
 
322
8. Lehine Karar Verilen Tarafın, Karara Esas Alınan Yemini Yalan Yere Ettiğinin, İkrar veya Yazılı Delille Sabit Olması 
 
323
9. Karara Esas Alınan Bir Hükmün, Kesinleşmiş Başka Bir Hükümle Ortadan Kalkmış Olması 
 
324
10. Lehine Karar Verilen Tarafın, Karara Tesir Eden Hileli Bir Davranışta Bulunmuş Olması 
 
324
11. Bir Dava Sonunda Verilen Hükmün Kesinleşmesinden Sonra Tarafları, Konusu ve Sebebi Aynı Olan İkinci Davada, Öncekine Aykırı Bir Hüküm Verilmiş ve Bu Hükmün de Kesinleşmiş Olması 
 
325
12. Kararın, İnsan Hakları ve Ana Hürriyetleri Korumaya Dair Sözleşmenin veya Eki Protokollerin İhlali Suretiyle Verildiğinin, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kesinleşmiş Kararıyla Tespit Edilmiş Olması 
 
325
IV. ÜÇÜNCÜ KİŞİLERİN HÜKMÜN İPTALİNİ TALEP ETMESİ 
 
340
VI. İNCELEYECEK MAHKEME VE TEMİNAT 
 
345
VII. TALEBİN ÖN İNCELEMESİ 
 
346
VIII. YENİDEN YARGILAMA VEYA HÜKMÜN İPTALİ 
 
347
IX. İCRANIN DURDURULMASI 
 
350
Yazarın Yayınlanmış Eserleri 
 
353