Reklam Hukuku Dr. Yakup Güzel  - Kitap

Reklam Hukuku

1. Baskı, 
Mart 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
270
Barkod:
9789750276187
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
375,00
İndirimli (%50):
188,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Kitabın hazırlanmasının temel amacı; reklam mevzuatının Reklam Kurulu ile idare mahkemesi, istinaf ve Danıştay kararlarıyla birlikte değerlendirilerek, reklam verenlerin ve mecra kuruluşlarının mevzuata aykırılık nedeniyle çeşitli yaptırımlarla karşılaşmalarının önlenmesidir.
Bu çerçevede öncelikle reklamlarla ilgili ana düzenleme niteliğinde olan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yönetmeliğin reklamla ilgili maddeleri tek tek ele alınmıştır. Ardından diğer mevzuatlarda reklam yasağı getirilen veya reklama ilişkin düzenleme içeren kısımlar alınarak okuyucunun bilgisine sunulmuştur. İnfluencer denilen sosyal medya fenomenlerinin reklamlarından, pandemi döneminde yapılan haksız fiyat artışı ve gramaj oyunlarına kadar reklamlarla ilgili güncel kararlara ve Reklam Kurulunca yapılan düzenlemelere de kitapta yer verilmiştir. Her konunun altında o konuyla ilgili Reklam Kurulu ile idare mahkemesi, istinaf ve Danıştay kararlarına yer verilmiştir.
Kitabın ikinci bölümünde, reklam mevzuatının sektörel bazda tasnif edilmiş listesine yer verilerek okuyucuya konuyla ilgili aradığı mevzuatı rahatça bulabilme imkanı sağlanmıştır.
Kitabın reklam sektöründe çalışanlara, firmaların reklam ve pazarlama departmanı personeline, mecra kuruluşlarına, bu alanda çalışan akademisyen, hukukçu ve öğrencilere faydalı olması amaçlanmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklamların Denetimi
.
Reklam Kurulu ve Yargı Kararları
.
Reklamlarla İlgili Güncel Mevzuat Listesi
Kitapla İlgili Kategoriler
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. Bölüm
REKLAM HUKUKU
1. GİRİŞ 
9
2. REKLAM KAVRAMI 
11
2.1. Reklam ve Etik 
15
2.2. Reklamlarda Uyulması Gereken Temel İlkeler 
15
2.3. İspat Külfeti 
17
2.4. Karşılaştırmalı Reklamlar 
19
2.5. İndirimli Satış Reklamları 
24
2.6. Çekiliş, yarışma ve Promosyon İçerikli Reklamlar 
35
2.7. Reklamlardaki Görseller ile Yazılı ve Sesli İfadeler 
41
2.8. Örtülü Reklam 
47
2.8.1. Sosyal Medya Etkileyicisi (Fenomen/İnfluencer) Tarafından Yapılan Reklamlar 
53
2.9. Çocuklara Yönelik Reklamlar 
67
2.10. Finansal Hizmetlere İlişkin Reklamlar 
87
2.11. Fiyat bilgisi içeren reklamlar 
90
2.12. Tanıklı reklamlar 
97
2.13. Çevreye İlişkin Beyanlar İçeren Reklamlar 
101
2.14. Kötüleme, Taklit, Falcı, Medyum, Astrolog, Sohbet, Arkadaşlık ve Eş Bulma Reklamları 
104
2.15. Sıralama uygulamaları 
108
2.16. Tüketici değerlendirmeleri 
109
2.17. Tüketici şikâyetlerinin yayınlamasına ilişkin uygulamalar 
111
3. REKLAMA İLİŞKİN ÖZEL DÜZENLEMESİ BULUNAN MAL VEYA HİZMETLER 
112
3.1. Reklamlarda Yer Alan Sağlık Beyanları 
114
4. ALDATICI VE YANILTICI REKLAMLAR 
162
4.1. AB Müktesebatında Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklamlar 
165
4.2. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna Göre Aldatıcı ve Yanıltıcı Kabul Edilen Reklamlar 
166
4.3. Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklamların Tespitine Yönelik Hususlar 
168
4.3.1. Yanlış veya Yanıltıcı Reklamlar 
170
4.3.2. Ortalama Tüketiciyi Aldatma ve Yanıltma Olasılığı Bulunan Reklamlar 
171
5. ALDATICI VE YANILTICI REKLAMLARIN DENETİMİ 
179
5.1. Reklam Özdenetim Kurulu 
180
5.2. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu 
181
5.3. Reklam Kurulu 
182
5.3.1. Reklam Kurulunca Uygulanan İdari Yaptırımlar 
187
5.3.2. Reklam Kurulu İstatistikleri 
188
5.4. Reklamların Adli Denetimi 
197
6. HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR 
205
6.1. Aldatıcı eylemler 
213
6.2. Aldatıcı ihmaller 
214
6.3. Saldırgan Ticari Uygulamalar 
220
6.4. Haksız Ticari Uygulamalarla İlgili Yaptırımlar 
222
6.5. Reklam Kurulunca İstenilen Savunmalarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 
234
7. REKLAM KONSEYİ 
237
8. SONUÇ 
239
2. Bölüm
REKLAMLA İLGİLİ GÜNCEL MEVZUAT LİSTESİ
REKLAMLA İLGİLİ GÜNCEL MEVZUAT LİSTESİ 
243
Kaynaklar 
257
Kavramlar Dizini 
263
Yazar Hakkında 
269