Tüketici Davranışı Yrd. Doç. Dr. Yakup Durmaz  - Kitap

Tüketici Davranışı

2. Baskı, 
Şubat 2011
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
14x21
Sayfa:
214
Barkod:
9789944223386
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Temin edilememektedir.
Kitabın Açıklaması
Daha 1865’lerde Philadelphia’lı zincir mağaza mühendisi John WANAMAKER “Müşteri her vakit haklıdır” sözüyle işletmeler için müşterinin önemini vurgulamış ve gazetelere verdiği ilanlarla bu yaklaşımı açarak; “Satın aldığımız malı beğenmediyseniz hemen geri getirin, paranızı nakit olarak anında iade edelim diyen WANAMAKER tüketim felsefi bağlamında bununla da yetinmemiştir.
1929 Krizini önceleyen sıkıntılı yıllarda dürüst satıcılığın iş yapacağına duyduğu inançla 1 dolara alıcı bulamayan malları 25 cent’ten satma kararı almıştı; Hem de alışılmadık bir reklam sloganıyla “Göründükleri kadar iyi değil bu mallar, ancak 25 cent’ e de ancak bu kadarı olur” demişti. Bu tavrı ile WANAMAKER müşterisi ile arasında çelik bir köprü oluşturmuştur.
Kitapta, tüketici istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesiyle, gizlenmiş istek ve ihtiyaçların ortaya çıkarılması gayesiyle tüketici davranışları, davranış bilimleri yardımıyla analiz edilmeye çalışılmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Tüketici ve Tüketici Davranışı İle İlgili Genel Kavramlar
.
Tüketici Hakları
.
Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler
.
Kültürel Faktörler
.
Sosyal Faktörler
.
Kişisel Faktörler
.
Psikolojik Faktörler
.
Satın Alma Karar Süreci Modeli, Aşamaları ve Davranışları
.
Örgütsel Satın Alma Davranışları