Reklamı Okumak Yrd. Doç. Dr. Tufan Özsoy  - Kitap
1. Baskı, 
Şubat 2015
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x21
Sayfa:
217
Barkod:
9789944157957
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Medya halkın düşünce yapısını değiştirmekle kalmaz, toplumun davranış biçimini yansıtan simgeleri de kendince tanımlar. Bunu yaparken de kitle iletişiminin ekonomik anlamda can damarı olarak ifade edilen reklamcılığı bir araç olarak kullanır. Bu aracın toplum üstündeki etkisi o denli yoğundur ki, reklam sayesinde sosyolojik geçmişe dönük politik görüşler, değişen ilgi alanları, toplumsal iniş çıkışlar, eğlence, sosyal hareketlere ilişkini çıkarımlarda bulunmak mümkün olabilir. Bazı akademisyenler, bir ulusun ideallerinin, reklamlarına bakılarak anlaşılabileceğini savunmakta olup reklam, geçmişi yansıtmaktan öte toplumun geleceğini yorumlamada da önemli bir araçtır.
Bu kitapta basılı reklam görsellerinin analizine ilişkin sistematik bir yaklaşımdan söz edilmektedir. Günlük hayatın sıradan ama sıkça maruz kalınan bir öğesi olan reklamların, çeşitli disiplinler için önemli bir araştırma alanı olması, konunun bilimsel bir perspektifle ele alınması gereğini doğurmuştur. Zaman alıcı, zihin bulandırıcı, tüketime yönlendirici, etik bozulmalara sebep verici olması türünden çok sayıda eleştiri alan reklamların, mercek altına alınarak çözümlenmesinin hem kültürel anlamda değerli olduğu düşünülmekte hem de bu sürecin eğlenceli bir akademik analiz süreci olduğu görülmektedir.
Bu kitabın öncelikli olarak, pazarlama ve tüketici davranışı perspektifinden "Reklam Çözümlemesi" ile ilgilenenlere faydalı olması umulmaktadır. Konu itibarıyla geniş bir akademik alana hitap eden bu çalışmanın; İşletme, Pazarlama, Reklam, İletişim, Sosyoloji, Kadın Çalışmaları, Medya, Araştırma Yöntemleri, Küreselleşme araştırmalarına katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Reklam Tasarımı ve Reklam Analizi gibi derslere uygun bir referans kitap olma özelliği olan bu yayın, pazarlama ve tüketici davranışı teorileri perspektifinden reklamları, özellikle cinsiyet çerçevesinde detaylı olarak analiz etmektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Medya
.
Reklam
.
Reklamda İçerik Analizi
.
Örnek Uygulama
.
Şekiller – Tablolar – Görseller
Kitapla İlgili Kategoriler