Tüketim İçgüdüsü Gad Saad  - Kitap

Tüketim İçgüdüsü

1. Baskı, 
Nisan 2012
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
15x21
Sayfa:
419
Barkod:
9786054584079
Kapak Türü:
Ciltli
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Lübnan doğumlu Kanadalı davranışsal bilim alanında profesörlüğü bulunan ayrıca satış odaklı dersler okutan Gad Saad satışla psikoloji bilimini usta bir edebiyat becerisiyle bir araya getiriyor.
Yaratıcı ve eğlenceli bir üslupla kaleme alınmış bu kitap tüketim davranışlarının derininde yatan nedenleri sıralıyor. Fast food restoranları neyi başardı da dünya üzerinde bu denli yaygınlaşabildi. Kadınların birer alışverişkolik olma eğilimlerinin altında ne yatıyor? Peki ya erkekler kadınlara göre neden daha çok pornografiye merak salıyor. İşte kitabın ana fikrine dair izler taşıyan bu soruların cevabının tamamı Tüketim İçgüdüsü ifadesinde karşılığını buluyor yani dünyanın büyük çoğunluğunun tüketim davranışlarını tetikleyen içgüdülerden bahsediliyor.
Gad Saad bir davranışsal bilimci olarak insanın biyolojik altyapısı ve karakteristiğimizden yola çıkarak doğal ve bir anlamda vahşi dürtülerin birer tüketim davranışı olarak gündelik hayatta nasıl ortaya çıktığını araştırıyor. Günümüz ekonomik sisteminin reklamlar ve pazarlama hamleleriyle bu güdüyü daha da vahşileştirdiğinin altını çizen yazarın sözcük oyunlarıyla zenginleştirdiği eğlenceli dili hemen herkesin kendisini özdeşleştireceği örnekleri göz önüne seriyor.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Tüketiciler: Doğuştan ve Sonradan Olan
.
Hayatta Kalacağım
.
Haydi, İşi Pişirelim
.
Biz Bir Aileyiz
.
Arkadaşlar Bunun İçin Var
.
Kültürel Ürünler: İnsan Aklının Fosilleri
.
Yerel Reklamcılığa Karşılık Küresel Reklamcılık
.
Yalan Satarak Umut Pazarlamak
.
Tüketici Mantıksızlığı İçin Darwinci Mantık
.
Darwin, İşletme Fakültesi Dersliklerinde