Dijital Ekonomide Vergilendirme Örnek Ülke Uygulamaları Dr. Öğr. Üyesi Erkan Kılıçer, Dr. Öğr. Üyesi İmren Peker  - Kitap

Dijital Ekonomide Vergilendirme

Örnek Ülke Uygulamaları

3. Baskı, 
Mart 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
255
Barkod:
9789750276507
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
175,00
Stoktan hemen gönderilir.
Diğer Baskılar
2. baskı
Mart 2021
120,00
35,00 (%71)
Kitabın Açıklaması
Kitap, yeni eklenen ülke ve konularla 3. Baskısını yapmıştır.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle beraber, ekonominin de dijitalleştiği bir dünyada yaşamaktayız. Günümüzde ekonomiye yönelik geleneksel kavram ve kuralların yanında yeni bir ekonomi modeli olarak dijital ekonomi kavram ve kurallarının oluştuğunu söylemek mümkündür. Dijital ekonomide gerçekleştirilen işlem hacminin büyümesi, dijital araçlardaki çeşitlilik, çeşitli iş yapılarının ortaya çıkması ulusal ve uluslararası vergi sistemleri açısından önemli riskler oluşturmuştur.
Teori ve Uygulamada Dijital Vergilendirme başlığını taşıyan bu kitapta, dijitalleşmenin ekonomi düzenindeki kapsamını incelemek, dijital ekonominin büyümesiyle beraber, vergilendirme alanında oluşturduğu riskleri ortaya koymak, hem uluslararası örgütlerin hem de ülkelerin dijitalleşmenin vergileme üzerindeki etkileri konusundaki almış oldukları önlemleri irdeleyerek nihayetinde ülke örnekleri ışığında dijital ekonomideki vergi örnekleri değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Dijital Dönüşüm, Dijital Ekonomi ve Temelleri
.
Dijital Ekonomide Gerçekleştirilen İşlemler
.
Dijital Ekonominin Geleceği
.
Dijitalleşme ve Vergi İlişkisi
.
Dijital Ekonominin Vergilendirilmesinde Türkiye'nin Yapmış Olduğu Yasal Düzenlemeler
.
Dijital Ekonomik Düzende Vergilendirmeye Yönelik Gerçekleştirilen Uluslararası Çalışmalar
.
Dijital Hizmet Vergisi ve Örnek Ülke Uygulamaları
.
Dijital Reklam Vergisi ve Örnek Ülke Uygulamaları
.
Sosyal Medya Fenomenlerinin Vergilendirilmesi ve Örnek Ülke Uygulamaları
.
Dijital Mevcudiyet Temelinde Vergilendirme ve Örnek Ülke Uygulamaları
.
Turistik Konaklama Hizmeti Veren Dijital Aracıların Vergilendirilmesi ve Örnek Ülke Uygulamaları
.
E–Sporun Vergilendirilmesi
Kitabın İçindekileri
Üçüncü Baskının Önsözü 
6
İkinci Baskının Önsözü 
7
Birinci Baskının Önsözü 
8
Kısaltmalar 
15
Giriş 
17
Birinci Bölüm
DİJİTAL EKONOMİYE GENEL BİR BAKIŞ
1.1. Dijital Dönüşüm Kavramı ve Kapsamı 
19
1.2. Dijital Ekonomi Kavramı ve Kapsamı 
26
1.2.1. Dijital Ekonominin Temelleri 
32
1.2.1.1. Küreselleşme 
32
1.2.1.2. Bilgi 
35
1.2.1.3. Dijitalleşme 
37
1.2.1.5. Yenilikçilik 
39
1.2.1.6. Hız 
41
1.2.1.7. Üretici ve Tüketici Bütünleşmesi 
42
1.2.2. Dijital Ekonominin Özellikleri 
42
1.2.3. Dijital Ekonominin Aktörleri 
46
1.2.4. Dijital Ekonomide Gerçekleşen İşlemlerin Tarafları 
47
1.2.5. Dijital Ekonomide Gerçekleştirilen İş Yapıları ve Sektörleri 
50
1.2.6. Dijital Ekonomide Gerçekleştirilen İş Yapılarında Elde Edilen Gelirler 
55
1.2.7. Dijital Ekonomide Ölçme Sorunu 
56
1.2.8. Dijital Ekonominin Geleceği 
58
İkinci Bölüm
DİJİTAL EKONOMİK DÜZENDE VERGİLEME
2.1. Dijital Ekonomi ve Vergi İlişkisi 
63
2.2. Dijitalleşmenin Vergi Yönetimlerine Sunduğu Fırsat ve Tehditler 
65
2.3. Dijitalleşmenin Vergileme Alanında Oluşturabileceği Sorunlar 
72
2.4. Dijital Ekonomik Düzende Uluslararası İşletmelerin Vergi Riski Yaratan İşlemleri 
76
2.5. Dijital Ekonominin Vergilendirilmesinde Türkiye’nin Yapmış Olduğu Yasal ve Diğer Düzenlemeler 
82
2.6. Dijital Ekonomik Düzende Vergilendirmeye Yönelik Gerçekleştirilen Uluslararası Çalışmalar 
90
2.6.1. OECD Tarafından Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Çözüm Önerileri 
90
2.6.2. Avrupa Birliği Tarafından Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Çözüm Önerileri 
101
2.6.3. Birleşmiş Milletler Tarafından Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Çözüm Önerileri 
107
Üçüncü Bölüm
ÜLKE UYGULAMALARI IŞIĞINDA
DİJİTAL EKONOMİDE VERGİLENDİRME
3.1. Dijital Hizmet Vergisi 
109
3.1.1. Türkiye 
113
3.1.2. İtalya 
120
3.1.3. Fransa 
123
3.1.4. Belçika 
126
3.1.5. Çek Cumhuriyeti 
127
3.1.6. Malezya 
129
3.1.7. Pakistan 
130
3.1.8. Tunus 
131
3.1.9. Yeni Zelanda 
132
3.1.10. İspanya 
134
3.1.11. Birleşik Krallık 
136
3.1.12. Şili 
139
3.1.13. Kenya 
140
3.1.14. Polonya 
142
3.2. Dijital Ürün ve Hizmetler Üzerinden Alınan Katma Değer Vergisi 
143
3.2.1. Avustralya 
144
3.2.2. Meksika 
145
3.2.3. Cezayir 
146
3.2.4. İzlanda 
147
3.2.5. Arjantin 
147
3.2.6. Kolombiya 
150
3.2.7. Uruguay 
152
3.2.8. Brezilya 
153
3.2.9. Sırbistan 
154
3.2.10. Güney Afrika 
155
3.2.11. Tayvan 
156
3.2.12. Rusya 
157
3.2.13. Şili 
160
3.2.14. Bangladeş 
162
3.2.15. Barbados ve Bahamalar 
163
3.2.16. Belarus 
163
3.2.17. Kazakistan 
164
3.2.18. Özbekistan 
166
3.2.19. Arnavutluk 
167
3.2.20. Paraguay 
168
3.3. Dijital Reklam Hizmetleri Üzerinden Alınan Vergiler 
169
3.3.1. Türkiye 
170
3.3.2. Avusturya 
172
3.3.3. Macaristan 
173
3.3.4. Fransa 
174
3.3.5. Hindistan 
174
3.3.6. Almanya 
177
3.3.7. Malezya 
178
3.4. Önemli Ekonomik Mevcudiyet Kapsamında Alınan Vergiler 
179
3.4.1. Nijerya 
180
3.4.2. Hindistan 
183
3.4.3. Endonezya 
184
3.4.4. İsrail 
187
3.4.5. Romanya 
189
3.5. Dijital Aracılar Tarafından Sunulan Turistik Konaklama Hizmetinin Vergilendirilmesi 
189
3.5.1. Kosta Rika 
190
3.5.2. Yunanistan 
191
3.5.3. Bahamalar 
192
3.5.4. Avustralya 
193
3.5.5. Finlandiya 
194
3.6. Dijital Ekonominin Yerel Düzeyde Vergilendirilmesi 
194
3.6.1. Quebec 
195
3.6.2. Saskatchewan 
196
3.6.3. Britanya Kolumbiyası 
197
3.6.4. São Paulo 
198
3.6.5. Pensilvanya 
199
3.6.6. Buenos Aires 
200
3.7. Sosyal Medya Fenomenlerinin Vergilendirilmesi 
203
3.7.1. Türkiye 
205
3.7.2. ABD 
218
3.7.3. Güney Kore 
219
3.7.4. Singapur 
221
3.7.5. Filipinler 
224
3.8. Elektronik Sporun Vergilendirilmesi 
227
Sonuç 
237
Kaynakça 
245
Kavram Dizini 
269
Yazar Özgeçmişleri 
272