Coğrafi Pazarlama ve Türkiye’de Coğrafi Pazarlama Filiz Gürder  - Kitap

Coğrafi Pazarlama ve Türkiye’de Coğrafi Pazarlama

1. Baskı, 
Ekim 2011
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
200
Barkod:
9789750217012
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
175,00
İndirimli (%91):
15,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Bu kitapta Coğrafi Enformasyon Sistemlerinin işletmelerdeki uygulaması olan Coğrafi Pazarlama hakkındaki temel kavramları, benzer terimler ile arasındaki farkları ve benzerlikleri, Coğrafi Pazarlamanın işletmelerdeki uygulama alanlarını ve bu uygulamanın güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bir açıklama bulacaksınız.
Ayrıca işletmeler için önemli bir karar destek sistemi olan Coğrafi Pazarlamanın işletmelerde uygulanması sırasında sıkça ve özellikle Türkiye’de karşılaşılan sorunlar bu kitapta okuyucular ile paylaşılmakta ve bunlara çözüm önerileri getirilmektedir.
Gelecek vaad eden Coğrafi Pazarlama uygulamalarının Türkiye’deki işletmelerde kullanımına ilişkin yürütülmüş olan bir araştırmanın sonuçlarını ve Coğrafi Pazarlamanın gelecek akımlarını yine bu kitapta bulmak mümkündür.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Coğrafi Pazarlamaya Giriş
.
Coğrafi Pazarlamanın Tarihçesi, Tanımlanması, Süreci, İlkeleri ve Bileşenleri
.
Coğrafi Pazarlamanın İşletmelerde Uygulama Alanları
.
Türkiye’de Coğrafi Pazarlama
.
Coğrafi Pazarlama Uygulamaları İçin SWOT Analizi
.
Coğrafi Pazarlamanın Gelecek Akımları
.
Coğrafi Pazarlama Sözlüğü
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
7
Kısaltmalar 
15
1. GİRİŞ 
17
2. COĞRAFİ PAZARLAMAYA GİRİŞ 
19
2.1. Yayın Taraması 
19
2.2. Bilgi vs. Enformasyon 
21
2.3. Coğrafi Pazarlama ve Benzer Terimler Arasında Farkın Belirlenmesi 
23
2.3.1. Coğrafi Enformasyon Sistemi (CES) 
24
2.3.2. Pazarlamada Business-Mapping (İş Grafikleri) 
25
2.3.3. Desktop-Mapping (Masa Üstü Harita Grafikler) 
25
2.3.4. Business-Geographics (İşletme Coğrafyası) 
25
2.3.5. Business GIS (İşletme Coğrafi Enformasyon Sistemi) 
26
2.3.6. Mikromarketing (Mikro Pazarlama) 
26
2.3.7. Mikrocoğrafya 
28
2.3.8. Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) 
29
2.3.9. Pazarlama Enformasyon Sistemi 
29
2.3.10. Uzamsal Veri Madenciliği (Spatial Data Mining) 
30
3. COĞRAFİ PAZARLAMANIN TARİHÇESİ, TANIMLANMASI, SÜRECİ, İLKELERİ VE BİLEŞENLERİ 
31
3.1. Coğrafi Pazarlama’nın Tanımlanması 
31
3.2. Coğrafi Pazarlama’nın Tarihçesi 
34
3.3. Coğrafi Pazarlama’nın Sektörel Gelişimi 
40
3.4. Coğrafi Pazarlama İlkeleri 
41
3.5. Coğrafi Pazarlama Süreci 
48
3.6. Coğrafi Pazarlama Sisteminin Fonksiyonları ve Bileşenleri 
52
3.6.1. Coğrafi Pazarlama Sisteminin Fonksiyonları 
54
3.6.1.1. Verilerin Toplaması 
54
3.6.1.2. Verilerin Düzenlemesi 
54
3.6.1.3. Verilerin Analiz Edilmesi 
55
3.6.1.4. Verilerin Sunumu 
55
3.6.2. Coğrafi Pazarlama Sisteminin Bileşenleri 
55
3.6.2.1. Donanım 
56
3.6.2.2. Yazılım 
56
3.6.2.3. Coğrafi Veriler 
59
3.6.2.3.1. Konumsal Veri 
61
3.6.2.3.2. Özniteliksel Veri 
64
3.6.2.4. Veri Kaynaklarında Kalite 
67
4. COĞRAFİ PAZARLAMANIN İŞLETMELERDE UYGULAMA ALANLARI 
69
4.1. Müşteriye Uygun Ürün ve Hizmet Sunumu 
72
4.2. Müşteriye Uygun Fiyatın Belirlenmesi 
75
4.2.1. Pazar Bölümlendirme İle Doğru Fiyatın Belirlenmesi 
79
4.2.2. Hedef Grup Analizi İle Doğru Fiyatın Belirlenmesi 
80
4.3. Doğru Müşteri ile Doğru İletişim Kurmak 
82
4.3.1. Medya Planlama İle Doğru İletişim 
84
4.3.2. Doğrudan Pazarlama İle Doğru İletişim 
86
4.4. Dağıtım Planlama ile Müşteriye Ulaşma 
87
4.4.1. Yeni Kuruluş Yeri Seçimi ile Müşteriye Ulaşma 
88
4.4.2. Mevcut Şubelerin Optimizasyonu ile Müşteriye Ulaşma 
90
4.5. İşletmelerdeki Uygulama Alanlarına Göre Coğrafi Pazarlama Yazılımlarının Değerlendirilmesi 
91
5.TÜRKİYE’DE COĞRAFİ PAZARLAMA 
99
5.1. Türkiye’de İşletmelerde Coğrafi Pazarlama Uygulamalarının Kullanımı 
99
5.1.1. Araştırmaya Katılan İşletmelerin İşletme Büyüklüğüne Göre Dağılımı 
99
5.1.2. Araştırmaya Katılan İşletmelerin Coğrafi Pazarlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma Durumları 
100
5.1.3. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama’yı Kullanım Oranı ve Kullanmama sebebi 
100
5.1.4. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama’yı Kullanım Süresi 
106
5.1.5. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama’yı Kullanım Şekli 
111
5.1.6. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama’yı Kullandıkları İşletme Departmanı 
112
5.1.7. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama’yı Uygulama Alanı 
115
5.1.8. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama Uygulamalarında Kullandıkları Yazılım 
118
5.1.9. Türkiye’deki İşletmelerin Coğrafi Pazarlama Uygulamalarında Kullandıkları Veri Bankası Yönetim Sistemi 
121
5.1.10. Sonuç: Türkiye’de İşletmelerde Coğrafi Pazarlama Uygulamalarının Kullanımı 
124
5.2. Türkiye’de Coğrafi Pazarlama Kullanımında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri 
125
5.2.1. Veri Sorunu 
125
5.2.2. Binaların ve Sokakların Numarataj Sorunu 
127
5.2.3. Harita sorunu 
128
5.2.4. Posta Kodu Sistematiği Sorunu 
129
5.2.5. Personel sorunu 
131
6. COĞRAFİ PAZARLAMA UYGULAMALARI İÇİN SWOT ANALİZİ 
133
6.1. Coğrafi Pazarlama Uygulamalarının Güçlü Yönleri 
134
6.2. Coğrafi Pazarlama Uygulamalarının Zayıf Yönleri 
135
6.3. Coğrafi Pazarlama Uygulamalarının Barındırdığı Fırsatlar 
137
6.4. Coğrafi Pazarlama Uygulamalarının Barındırdığı Tehlikeler 
138
7. COĞRAFİ PAZARLAMANIN GELECEK AKIMLARI 
141
8. COĞRAFİ PAZARLAMA SÖZLÜĞÜ 
157
Kaynakça 
183