İkon Marka Kavramı Üzerine Tartışmalar Doç. Dr. Ercan Taşkın, Yrd. Doç. Dr. Cemalettin Demireli, Sezen Ata  - Kitap
1. Baskı, 
Ocak 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
14x21
Sayfa:
211
Barkod:
9786055216863
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
60,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Toplumsal bir varlık olan insanın en önemli ihtiyaçlarından birisi iletişimdir ve uygarlıkları yönlendiren en önemli unsur, iletişim alanındaki gelişmeler olmuştur. İnsanlık tarihinde yazı dili, sadece o dili kullanan uygarlık içerisinde anlaşılır olmuştur fakat sembolik ifadeler uygarlıklar arası iletişimi sağlamıştır. Tarih boyunca ürünleri rakiplerinden ayırt etmek amacıyla kullanılan işaretler, simge ve sembollerle bu güne gelinmiş, amblem ve logolardan sonra marka kavramı ortaya çıkmış ve artık küresel dünya da sadece marka olmak değil, ikon marka olmak önemli hale gelmiştir. Yaşadığımız dönem tam anlamıyla işaretler çağıdır ve işareti olmayan bir ürün, mal, fikir ve kurum neredeyse bulunmamaktadır.
Bu çalışmada markadan yola çıkılarak nasıl 'İkon Marka' haline gelinir konusu detaylarıyla incelenmiştir. Birinci bölümde İkon kavramı ve ikonun tarihçesiyle beraber ikon kavramının kültürle olan ilişkisi ele alınmıştır. İkinci bölümde ikon marka kavramı ve ikon marka olabilmek için izlenmesi gereken yöntemlerle birlikte, ikon marka bileşenleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise ikon marka statüsüne yükselmiş iki örnek eşliğinde, ülkemizden ikon marka olabilecek iki marka incelenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
İkon ile İlgili Temel Kavramlar
.
Kavram Olarak İkon Marka
.
Dünyadan ve Türkiye’den Bazı İkon Marka Örnekleri